Türkiye’de Ocak-Temmuz Döneminde 23 İl 1 Milyar Doları Aştı, 50 İl İhracatını Artırdı
Ticaret Bakanlığı, temmuz ayına ilişkin faaliyet illerine göre ihracat verilerini açıkladı. Buna göre, ocak-temmuz döneminde 23 il 1 milyar doların üzerinde ihracat yaptı ve 50 ilde ihracat artışı gerçekleşti.
İllere göre ilk sıralar
İstanbul, geçen ay 5 milyar 835 milyon dolar ile en fazla ihracat yapan il oldu. Kentin ihracatı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 16,6 arttı. İstanbul'u, 3 milyar 258 milyon dolar ve yüzde 20,5 artışla Kocaeli, 2 milyar 13 milyon dolar ve yüzde 8 artışla İzmir takip etti.
Sektörel dağılım
İstanbul'un ihracatında ilk sırayı kıymetli veya yarı kıymetli taşlar faslı alırken, miktar 960 milyon 912 bin dolar olarak gerçekleşti. Onu inorganik kimyasallar, kıymetli metal, radyoaktif elementler (715 milyon 471 bin dolar) ve örme giyim eşyası ve aksesuar (496 milyon 709 bin dolar) izledi.
Kocaeli'de en fazla dış satım motorlu kara taşıtları faslında olup tutar 1 milyar 304 milyon 606 bin dolar olarak kaydedildi. Bunu elektrikli makine ve cihazlar (264 milyon 509 bin dolar) ve mineral yakıtlar, mineral yağlar (231 milyon 547 bin dolar) takip etti.
İzmir'de ise ihracatın başını çeken fasıl mineral yakıtlar, mineral yağlar olup 459 milyon 957 bin dolar seviyesinde gerçekleşti. Ardından demir ve çelik (190 milyon 263 bin dolar) ve kazanlar, makineler (186 milyon 560 bin dolar) geldi.
Başlıca ihracat pazarları
İstanbul'un ihracatında en fazla paya sahip ülke Birleşik Arap Emirlikleri olup tutar 1 milyar 94 milyon 886 bin dolar olarak bildirildi. Bunu Almanya (345 milyon 704 bin dolar) ve ABD (340 milyon 307 bin dolar) izledi.
Kocaeli, en fazla ihracatı Almanya'ya yaparken tutar 351 milyon 158 bin dolar oldu. Almanya'yı İngiltere (315 milyon 255 bin dolar) ve İtalya (183 milyon 161 bin dolar) takip etti.
İzmir'in en fazla ihracat yaptığı ülke Almanya olup tutar 181 milyon 973 bin dolar olarak kaydedildi. Bunu İspanya (136 milyon 954 bin dolar) ve ABD (128 milyon 863 bin dolar) izledi.
Veriler, illerin ihracat performansının hem sektörlere hem de hedef pazarlara göre farklılaştığını gösteriyor; ocak-temmuz dönemindeki artışlar, ülke genelinde ihracat yayılımının genişlediğine işaret ediyor.