Memnuniyet Oranı Artıyor
Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (Elder) Genel Sekreteri Fakir Hüseyin Erdoğan, Türkiye'de elektrik dağıtım hizmetlerine yönelik müşteri memnuniyetinin yükseldiğini açıkladı. Kasım ayında yapılan önceki çalışmada genel memnuniyet oranı %70,4 iken, son çalışmada bu oran %73,6'ya çıktı.
Dağıtım Gücü Arttı
Erdoğan, Fırat EDAŞ'a düzenlenen saha ziyaretinde yaptığı konuşmada, elektrik dağıtım sistemine bağlı kurulu gücün geçen yıl sonu itibarıyla 22 bin 400 megavat olduğunu, mevcut durumda ise bunun 24 bin megavata ulaştığını belirtti. Gücün artmaya devam edeceğini vurgulayan Erdoğan, Bakan Alparslan Bayraktar'ın 'Dağıtım 2.0' vizyonuna dikkat çekti.
Yenilenebilir Enerji Desteği
İspanya ve Portekiz'de yaşanan elektrik kesintileriyle ilgili soruları yanıtlayan Erdoğan, bu sorunların reaktif enerji yönetimi eksikliğinden kaynaklandığını belirtti. Dağıtım şirketlerinin reaktif güç desteği alabilmeleri için güneş enerjisi santralleriyle bağlantı anlaşmaları yapmaları gerektiğine dikkat çekti.
İyileşen Hizmet Süreçleri
Yapılan anket çalışmasında katılımcıların daha az kesinti yaşadıklarını ve arızalara daha hızlı müdahale edildiğini bildirdiklerini ifade eden Erdoğan, ayrıca personelin güler yüzlü ve kibar davranışlarının da memnuniyeti artırdığını dile getirdi. Anketin güven düzeyinin %95 olduğu ve hata payının çok düşük olduğu belirtildi.
Sonuç
Müşteri memnuniyetinde yaşanan bu artış, elektrik dağıtım sektöründeki iyileşmelerin bir göstergesi olarak değerlendiriliyor. Erdoğan, vatandaşların değerlendirmeleriyle sektörün gelişim sürecini takip ettiklerini sözlerine ekledi.