Trabzon Güney Çevre Yolu'nda çalışmalar hızlandı: İlk etap 3 yıl içinde açılacak

Güney Çevre Yolu'nun Akçakale–Yıldızlı arasındaki 16,5 km'lik ilk etabı 3 yıl içinde açılacak; proje 54,3 km, tünel ve viyadük ağıyla planlandı.

Yayın Tarihi: 22.11.2025 09:05
Güncelleme Tarihi: 22.11.2025 09:05

Trabzon Güney Çevre Yolu'nda çalışmalar hızlandı: İlk etap 3 yıl içinde açılacak

Güney Çevre Yolu'nda hızlanan çalışmalar: İlk etapta 3 yıllık hedef

Trabzon’un şehir içi ve transit trafiğini düzenlemek amacıyla 1 Mayıs 2023 tarihinde temeli atılan Güney Çevre Yolu projesinde çalışmalar sürüyor. Projenin Akçakale–Yıldızlı arasındaki 16,5 kilometrelik ilk etabının 3 yıl içinde tamamlanarak hizmete açılması hedefleniyor.

Projenin ölçeği ve teknik özellikleri

Toplam uzunluğu 54,3 kilometre olarak planlanan yol, 32 metre genişliğinde ve 3 gidiş, 3 geliş şeritli olacak. Proje kapsamında 35,8 kilometrelik bölümün 15 adet tünel ile; 2,1 kilometrelik bölümün ise 14 adet viyadük ile geçilmesi planlanıyor. Kazı ve tünel inşaat çalışmaları şu an devam ediyor.

Güzergâh ve etaplandırma

Güney Çevre Yolu, Akçaabat ilçesi Mersin mahallesinden başlayıp Ortahisar ve Yomra ilçelerinin güneyinden geçerek Arsin ilçesinden tekrar Karadeniz Sahil Yolu’na bağlanacak. İlk etap olan Mersin’den ayrılan ve mevcut sahil yolunun güneyinden ilerleyen kesim, Sera Gölü Kavşağı'nda son bulacak. Proje ile Karadeniz Sahil Yolu'nun Akçaabat–Arsin arasındaki bölümünde kent içi trafik ile Sarp Sınır Kapısı'na giden ağır transit trafiğin ayrıştırılması amaçlanıyor.

Yapım süreci, imar ve kamulaştırma

Projenin Akçakale–Yıldızlı bölümünde şu anda 7 tünelde yoğun çalışmalar yürütülüyor. Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, projenin şehirleşme ve transit trafik açısından önemine vurgu yaparak ilk etabın planlandığı süre içinde açılmasının hedeflendiğini belirtti. Başkan Genç, kalan kesim için yapılan imar planlama çalışmalarının Karayolları ile koordineli olarak tamamlandığını ve bakanlığa sunulduğunu; onayın ardından kamulaştırma işlerinin sınırlı olacağını ifade etti.

Beklenen etkiler ve yönetim desteği

Yetkililer, Güney Çevre Yolu'nun tamamlandığında transit trafiği büyük ölçüde üzerine alacağını, kent içi ulaşımı rahatlatacağını ve Trabzon'un güney yönünde gelişimine katkı sağlayacağını bildiriyor. Başkan Genç, projenin sürekli takip ve güçlü irade gerektirdiğini belirterek Cumhurbaşkanı, Ulaştırma Bakanı ve milletvekillerine teşekkür etti; çalışmaların eş zamanlı yürütüleceğini ve şehrin değer kazanacağını söyledi.

Öne çıkan veriler: Temel atma: 1 Mayıs 2023; Toplam uzunluk: 54,3 km; İlk etap: 16,5 km (Akçakale–Yıldızlı); Yol genişliği: 32 m; Tünel: 15 adet (35,8 km); Viyadük: 14 adet (2,1 km); Aktif tünel çalışması: 7 tünel.

TABZON'UN ŞEHİR İÇİ VE TRANSİT TRAFİĞİNİ DÜZENLEMEK AMACIYLA PROJELENDİRİLEN VE 1 MAYIS 2023...

TABZON'UN ŞEHİR İÇİ VE TRANSİT TRAFİĞİNİ DÜZENLEMEK AMACIYLA PROJELENDİRİLEN VE 1 MAYIS 2023 TARİHİNDE TEMELİ ATILAN GÜNEY ÇEVRE YOLU'NDA ÇALIŞMALAR SÜRERKEN, YOLUN BİRİNCİ ETABI OLAN AKÇAKALE-YILDIZLI ARASINDAKİ 16,5 KİLOMETRELİK KISMININ 3 YIL İÇERİSİNDE TAMAMLANARAK HİZMETE AÇILACAĞI BELİRTİLDİ.

TABZON'UN ŞEHİR İÇİ VE TRANSİT TRAFİĞİNİ DÜZENLEMEK AMACIYLA PROJELENDİRİLEN VE 1 MAYIS 2023...

Yazar
EDİTÖR

Hasan Polat

Selam, ben Hasan Polat. 24 yaşındayım, Ankara'dan yazıyorum. aksiyon.com.tr Finans ekibindeyim. Ben yeni nesil finans uzmanıyım; kripto paralar, borsa ve girişimcilik üzerine yoğunlaştım. Risk almayı severim, hızlı düşünürüm ve genç yatırımcılara hitap ederim.