TİM Başkanı Gültepe'den enflasyonla mücadele ve üretim odaklı çağrı
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, Moskova'da katıldığı Collection Premiere Moscow (CPM) Fuarı sırasında ekonomi yönetimine yönelik değerlendirmelerde bulundu. Gültepe, enflasyonla mücadeleye TİM olarak destek verdiklerini ifade ederek, çözümün üretim ve ihracat öncelikli politikalarla güçlendirilebileceğini söyledi.
Ekonomi yönetimine destek ve beklentiler
Gültepe, ekonomi yönetiminin zorlu bir enflasyon programı yürüttüğünü belirterek, "Ekonomi yönetimi zorlu bir enflasyonla mücadele programı yürütüyor. Biz de bu konuda elimizden gelen her türlü desteği verdik, vermeye devam ediyoruz. Enflasyonun düşürülmesini, tek hanelere inmesini hepimiz istiyoruz." ifadelerini kullandı.
Özellikle sanayi kesiminin durumuna dikkat çeken Gültepe, üretimi ve ihracatı önceleyen politika ve teşviklerin zaman kaybetmeden devreye alınması gerektiğini vurguladı. Ayrıca Merkez Bankası'nın faiz indiriminde hızlanmasını beklediklerini belirtti.
Sanayi, rekabetçilik ve ihracatın tabana yayılması gereği
Gültepe, sanayicinin son dönemde yüksek faiz ortamında çalıştığını ve bunun rekabetçiliğimizi zayıflattığını aktardı. Kapanan işletmeler, artan konkordato ilanları, üretimini yurt dışına kaydıran firmalar ve istihdam kayıplarının sahadaki etkilerine dikkat çekti. İhracattaki sınırlı artışın yanıltıcı olabileceğini, otomotiv, kimya ve savunma sanayisinin domine ettiği artışı tabana yaymadan sürdürülebilir büyüme yakalanamayacağını belirtti.
"Eğer üretimi ve ihracatı önceleyen yeni, farklı bir yaklaşımla sanayi tarafının rekabetçiliğini güçlendirecek teşvik ve destek mekanizmaları devreye alınmazsa kayıp daha da büyüyecek."
Hazır giyim sektörüne özel vurgu
Gültepe, son iki yıldır uygulanan "yüksek faiz düşük kur" politikasının özellikle emek yoğun hazır giyim sektörünün rekabetçiliğini zayıflattığını dile getirdi. Türkiye'nin yıllarca ihracatta lideri olan hazır giyim ve konfeksiyonun son aylarda sıralamada gerilediğine dikkat çekti.
Hazır giyimdeki verileri hatırlatan Gültepe, "Hazır giyimde 2022'yi 21,2 milyar dolarlık ihracatla kapatmıştık. 2024'ü, 17,9 milyar dolarla tamamlayabildik. Bu yıl 7 aylık hazır giyim ihracatında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6,2 eksideyiz. Yani hazır giyimde kan kaybı devam ediyor." dedi. Gültepe, hazır giyimin katma değer, istihdam ve ihracat katkısı nedeniyle stratejik önemini koruduğunu, sektörün teknolojiyi ve tasarımı daha fazla kullanarak markalaşma yoluyla yeniden güçlendirilebileceğini belirtti.
"Bu bilinçle sektörü geleceğe hazırlıyoruz. Ancak öncelikle son üç yıldır devam eden kan kaybını durduracak bir çözüm bulmalıyız."
CPM Fuarı ve Türk firmalarının katılımı
Gültepe, TİM'in fuar ve heyet programlarını sektörlerin dünyaya açılması için temel platformlar olarak gördüğünü söyledi. 20-22 Ağustos'ta düzenlenen IFCO ve aynı tarihlerde ABD'deki Magic Las Vegas'a katılımları hatırlatan Gültepe, CPM için Moskova'da olduklarını ve 118'i milli katılım olmak üzere 125 firmayla fuarda yer aldıklarını bildirdi.
Gültepe, Rusya'nın hazır giyim ve konfeksiyon açısından önemli bir pazar olduğunu, hazır giyim markalarının Rusya'da yüzlerce mağaza ve satış noktasında Türkiye'yi temsil ettiğini belirterek, CPM'in 44'üncü sezonunda önemli işbirlikleri başlatılacağına inandığını ifade etti.
Gültepe ayrıca TİM'in 2025'i yaklaşık 400 fuar ve heyet programı ile tamamlamayı planladığını, hazır giyimin bu programlarda öne çıkan sektörlerden biri olduğunu sözlerine ekledi.