Bist 100
10.319,96 1%
DOLAR
32,3 0%
EURO
35,13 0,04%
ALTIN
2.453,32 -0,02%

TikTok arama motoru olarak Google’a kafa tutuyor!

Yeni bir anket, TikTok'un arama motoru olarak Google'a meydan okuduğunu ve markaların uygulamadaki kitlelere nasıl ulaşabileceğini gösteriyor.

Yayın Tarihi: 24.01.2024 16:50
Güncelleme Tarihi: 24.01.2024 16:50

TikTok arama motoru olarak Google’a kafa tutuyor!

TikTok, özellikle Z kuşağı kullanıcıları arasında bir arama aracı olarak yükselişte. Uygulama, Google'ın arama hakimiyetine meydan okumaya yakın olmasa da TikTok’un video öncelikli bir uygulama olarak belirli görsel eğilimli sorgulamalar için daha uygun olabileceği belirtiliyor.

Ağustos ayında marka etkileşim firması Fractl tarafından gerçekleştirilen yeni bir Adobe Express anketi, TikTok'ta aramayı farklı kılan unsurları ve kullanıcıların genellikle neleri aradığını inceledi.

Şirket, ABD merkezli 808 katılımcıya hangi arama uygulamalarına yöneldiklerini, TikTok'ta özellikle ne aradıklarını ve onları Google ya da Bing gibi platformlar yerine kısa video uygulamasına çeken şeyin ne olduğunu sordu.

Adobe'nin raporu, TikTok'ta yayın yapmak isteyen markalar için şirketlerin ne tür videolar hazırlaması ve hangi konulara odaklanması gerektiğine dair bilgiler sundu.

Örneğin, katılımcılar yeni tarifler hakkında bilgi edinmek, yeni müzikler bulmak, kendin yap ipuçlarını ortaya çıkarmak veya moda, güzellik ve egzersizler hakkında tavsiye almak için genellikle bir arama motoru olarak TikTok'a başvurdu.

TikTok, uzun zamandır müzik sektöründe etkili bir keşif aracı oldu. Şirket, ayrıca videolara yemek tarifleri yerleştirmenin yanı sıra uygulamada moda ve güzellik ürünleri satma özelliklerini de tanıttı.

tiktok

TİKTOK’UN KISA VİDEO FORMATI DAHA BİLGİLENDİRİCİ

Katılımcılar, TikTok'u bir arama motoru olarak kullanırken "video eğitimlerini", "ürün veya hizmet incelemelerini" ve "kişisel hikâyeleri veya anekdotları" tercih etme eğilimindeydi. Örneğin, "kısa, sindirilebilir metin slayt gösterileri" veya "Soru-Cevap veya röportajlar" ile daha az ilgileniyorlardı.

Peki, bu tüketiciler neden ürün önerileri veya tasarım ilhamı için geleneksel arama araçları yerine TikTok'a yöneldi?

Adobe'nin anketine göre, en yaygın neden basitçe "kısa video formatının daha bilgilendirici ve sindirilebilir" olmasıydı. Diğer katılımcılar TikTok'un "hikâye anlatma yönünü" beğendiklerini, içeriğini "daha kişiselleştirilmiş" bulduklarını ve bilgilerinin "daha güncel" olduğuna inandıklarını söyledi.

Bazıları TikTok'un "farklı bakış açıları" veya "ürünleri gerçek dünyada görme" olanağı da sunduğunu söyledi.

TikTok, arama alanında bazı rakiplerini geride bırakmaya başlamış olsa da, Z kuşağı katılımcıların yüzde 64'ü TikTok'u bu amaçla kullandıklarını söylüyor.

Adobe tarafından yapılan ankete katılan ABD'li tüketicilerin yüzde 17'si TikTok'u bilgi ararken "en yararlı" uygulama olarak gördüklerini belirtti. Uygulama, katılımcıların yüzde 91'inin en çok yardımcı olduğunu söylediği Google'ı uzaktan takip etti. Ayrıca, bu soruda Google'ın sahip olduğu YouTube (yüzde 39) ve Bing'in (yüzde 21) gerisinde kaldı.