DOLAR
42,69 0%
EURO
50,15 0%
ALTIN
5.897,7 0%
BITCOIN
3.818.182,86 0,72%

Ticari defterlerin elektronik ortamda tutulmasına ilişkin düzenleme Resmi Gazete'de yayımlandı

Ticaret ve Hazine Bakanlıkları tarafından hazırlanan tebliğle pay defteri ve genel kurul defteri elektronik tutulacak; geçiş süresi 2 aydan 6 aya çıkarıldı.

Yayın Tarihi: 20.09.2025 09:51
Güncelleme Tarihi: 20.09.2025 09:51

Ticari defterlerin elektronik ortamda tutulmasına ilişkin düzenleme Resmi Gazete'de yayımlandı

Ticari defterlerin elektronik ortamda tutulmasına ilişkin düzenleme yürürlüğe girdi

Ticaret Bakanlığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan "İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ", Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Kapsamda hangi defterler bulunuyor?

Değişiklikle, tebliğ kapsamındaki şirketlerin pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defteri'nin elektronik ortamda tutulması zorunlu hale getirildi.

Geçiş süreci ve noter onayı

Fiziki olarak defter tutarken elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına giren şirketlerin, yükümlülüğün doğduğu tarihten itibaren notere başvurarak fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırma süreleri 2 aydan 6 aya çıkarıldı.

Yönetim kurulu karar defterine ilişkin düzenleme

Yönetim kurulu karar defterini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketlerin, tekrar fiziki ortamda defter tutmak istemeleri halinde; bu yönde alınacak yönetim kurulu kararının Ticaret Bakanlığı'na sunulması halinde, söz konusu defter sistemde kapatılacak. Fiziki defterin açılış onayı ise Bakanlıkça verilen belge üzerine noter tarafından yapılacak.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı