DOLAR
39,72 -0,01%
EURO
45,87 -0,01%
ALTIN
4.327,77 -0,71%
BITCOIN
3.992.580,27 -1,09%

Ticaret Bakanlığı, Tüketicileri Sahte Servislere Karşı Uyarıyor

Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin sahte yetkili servislere karşı dikkatli olmaları gerektiğini duyurdu.

Yayın Tarihi: 09.06.2025 09:35
Güncelleme Tarihi: 09.06.2025 09:35

Ticaret Bakanlığı, Tüketicileri Sahte Servislere Karşı Uyarıyor

Ticaret Bakanlığı, sahte yetkili servisler konusunda tüketicileri uyararak, onların korunması için çeşitli yöntemler önermektedir.

Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte özellikle klima gibi elektronik ürünler için bakım, onarım ve montaj ihtiyaçlarının arttığı vurgulandı. Tüketicilerin bu hizmetleri almak amacıyla genellikle internet üzerinden yetkili servislere ulaşmaya çalıştıkları belirtildi.

Açıklamada, bazı kişi ya da firmaların, bu durumu fırsata çevirdiği ve sponsorlu reklamlar aracılığıyla arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak için yanıltıcı yöntemler kullandıkları kaydedildi. Ayrıca, üretici veya ithalatçı firmaların marka ve logolarını izinsiz kullanarak kendilerini 'yetkili servis' gibi tanıtan bu sahte firmaların, tüketicileri mağdur edebileceği ifade edildi.

Bakanlık, bu tür sahte servislerin tüketiciler için ciddi mağduriyetlere yol açabileceğine dikkat çekti. Kullanıcıların orijinal olmayan yedek parçalarla karşılaşabileceği, garanti dışı kalma, yetersiz ya da hatalı müdahale sonucu ürünün zarar görmesi gibi sorunların yaşanabileceği uyarısında bulunuldu.

Dahası, tamiratın hiç yapılmaması ya da eksik yapılması ve yüksek haksız servis ücretleri gibi sıkıntıların yanı sıra, uzaktan erişim bahanesiyle kişisel verilere ulaşım gibi dolandırıcılık vakalarının da yaşanabileceği vurgulandı.

Tüketicilerin bu tür aldatıcı uygulamalardan korunmaları amacıyla Bakanlık tarafından SERVİS (www.servis.gov.tr) platformunun oluşturulduğu belirtildi. Bu sistem sayesinde ürünlere ait yetkili servis bilgilerine hızlı ve güvenli bir şekilde ulaşmak mümkün. Yetkili servis hizmeti almadan önce, ürünün üretici veya ithalatçı firma bilgisinin mutlaka kontrol edilmesi gerektiği ifade edildi.

Bakanlık ayrıca, tüketicilerin internet aramalarında ulaştıkları servis bilgilerinin doğruluğunu, firmanın resmi internet sitesi veya SERBİS üzerinden doğrulamaları gerektiğini belirtti. Şüpheli durumlar veya sahte servis girişimleriyle karşılaşan consumerler, Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) ve Ticaret Bakanlığı resmi internet sitesi aracılığıyla şikayet ve ihbarda bulunabilirler.