Ticaret Bakanlığı, indirimli ürünlerin tanıtımında önemli bir uyarıda bulundu. Bakanlık, satış yapanların indirim miktarı veya oranını belirlerken, indirimin başladığı tarihten önceki 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyatı esas almaları gerektiğini bildirdi. Ayrıca, bu indirimin öncesindeki fiyat bilgisinin reklamlarda açıkça paylaşılması zorunlu kılındı.
Açıklamada, indirimli satışlar için başlangıç ve bitiş tarihleri ile satışa sunulan mal veya hizmet miktarının sınırlı olması durumunda bu bilgilerin net bir şekilde belirtilmesi gerektiği vurgulandı. Hangi mal veya hizmetlerin indirim kapsamında olduğu ve uygulanacak indirim oranları hakkında yanıltıcı ifadeler ile görsellere yer verilmemesi gerektiği belirtildi.
Bakanlık tarafından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: "İndirim miktarı veya oranını belirlerken, eski fiyat bilgisini reklamlarda paylaşmaları ve fiyatın geçerlilik süresi veya stok sınırı varsa bu bilgilerin de açıkça belirtilmesi gerekmektedir."
Tüketicilerin hak ve menfaatlerini korumak adına çalışmalarını sürdüren Bakanlık, Reklam Kurulu kararları doğrultusunda, 'Fiyat Bilgisi İçeren Reklamlar ile İndirimli Satış Reklamları ve Ticari Uygulamaları Hakkında Kılavuz' yayımladı. Bu kılavuza buradan ulaşabilirsiniz.
Ayrıca, yılın ilk altı ayında Reklam Kurulu tarafından incelenen dosya sayısı ve kesilen cezalara dair bilgiler de kamuoyuyla paylaşıldı.