Bist 100
10.745,1 0%
DOLAR
32,21 0,02%
EURO
35,06 0,12%
ALTIN
2.515,28 1,09%

Tarçının bu etkisi de varmış! Kahvenize sadece bir kaşık ekleyin

Kilo verme süreci içinde bazı yiyecek ve içecekler kilo kaybını teşvik edebilir ve sağlık açısından da çok çeşitli faydalar sağlamaktadır. Türk kahvesi, uzmanların tavsiye ettiği, bazı katkı maddelerinin eklenmesiyle etkisi daha da arttırılan bir içecektir.

Yayın Tarihi: 15.05.2024 16:48
Güncelleme Tarihi: 15.05.2024 16:48

Tarçının bu etkisi de varmış! Kahvenize sadece bir kaşık ekleyin

Bilimsel çalışmalar, sabah kahvenizin içine arçın eklemenin vücudunuzun metabolizmasını hızlandırabileceğini ve kilo kaybını destekleyebileceğini göstermiştir. Bu daha hızlı yağ yakmanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca tarçının iştah kesici etkisi vardır, bu da sağlıklı yemek yemeyi kolaylaştırır ve sağlıksız atıştırmalıklardan kaçınmanızı sağlar. Ek olarak tarçının antiinflamatuar özellikleri vücuttaki inflamasyonu azaltarak genel sağlığın iyileşmesine yol açar.

YAĞLARI YAKAN BESİNLER

İhtiyacınız olan tek şeyin Türk kahvesi, su ve bir çay kaşığı tarçının olduğu söylenmektedir. Cezveye 1 bardak su, 1 çay kaşığı Türk kahvesi ve 1 çay kaşığı tarçını ekleyin. Köpürene kadar ısıtın, bir bardağa dökün ve içirin. Sabahları bu içeceği içmek sadece metabolizmanızı hızlandırmakla kalmaz, aynı zamanda kan şekeri seviyenizi dengeler ve gün boyu şeker yeme isteğinizi oldukça azaltır.

TARÇININ FAYDALARI

"Yüksek antioksidanlar içerir"

Antioksidanlar genel olarak meyveler ve diğer pekçok gıdayla ilişkilendirilir, ancak şaşırtıcı olarak tarçın da büyük miktarda antioksidan içeröektedir. Bu özelliği nedeniyle tarçın önemli baharat olarak kabul edilir.

"Kilo vermeye yardımcı oluyor"

Tarçının bu etkisi de varmış! Kahvenize sadece bir kaşık ekleyin

Sabah kahvenize tarçın eklemek açlığı bastırabilir ve tatlı isteğinizi frenleyebilir. Tarçın, insülin seviyelerinin dengelenmesine, ani yükselişlerin önlenmesine ve iştahın kontrol edilmesine yardımcı olur. Bazı araştırmalar tarçının yağ yakımını destekleyebileceğini ve kilo verme sürecini hızlandırabileceğini gösteriyor. Ek olarak tarçın, yağ hücresi metabolizmasını teşvik ederek yağ birikimini azaltabilir.

"Kan şekeri seviyelerini dengeleyin"

Kahvenizin daha tatlı olmasını istiyorsanız şeker yerine tarçını kullanmak daha sağlıklı seçenek olacaktır. Tarçın sadece tatlılık sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda kalori yükünü ve şekerin neden olduğu zararlı etkileri de önlüyor. Ayrıca tarçın, yemeklerden sonra kan şekerinin hızlı yükselişini yavaşlatarak, vücuttaki insülin etkinliğini artırarak, doku ve eklem iltihaplarını önleyerek tüm vücuda yarar sağlamaktadır.

"Zengin mineral ve vitamin deposudur"

Tarçın sağlık açısından değerli bir baharattır. Sadece 1 yemek kaşığı 4 gram lif içerir ve aynı zamanda da günlük manganez ihtiyacınızın %68'ini, kalsiyumunuzun %8'ini, demirinizin %4'ünü, günlük K vitamini ihtiyacınızın %3'ünü içerir. Bu kadar küçük miktarlarda bile sağlık açısından faydalar vardır.

"Şekere sağlıklı bir alternatif"

Tarçının bu etkisi de varmış! Kahvenize sadece bir kaşık ekleyin

Tarçın tek başına acı bir tada sahiptir ancak yiyecek veya içeceklerle birleştirildiğinde tadı çarpıcı biçimde değişir. Kahvenizin içine biraz tarçın eklemek, tadı büyük ölçüde artırabilir ve şeker ilavesi olmadan kahvenizin tadını çıkarmanın sağlıklı bir yolunu sunar. Bir çay kaşığı veya iki baharatı karıştırın veya bardağa bir çubuk tarçın ekleyin. Her iki yöntem de tatlılık sağlar. Tarçın tüketmek boğaz ağrısını, sinüs problemlerini ve hatta alerjileri önleyebilir. Bunun nedeni tarçının antioksidan özelliklere sahip olmasıdır. Bu özellikler bakterilerin büyümesini engellemeye, kolesterol seviyelerini düşürmeye ve genel olarak vücudun sağlıklı kalmasına yardımcı olur.

"Beyni korur"

Sabah kahvenizdeki kafein beyninizi uyandırırken, tarçın eklemek beyninizdeki bilişsel işlemlerini geliştirir ve sağlıklı beyin fonksiyonlarını destekler. Bu kombinasyon zihinsel berraklığınızı artırarak güne daha fazla odaklanarak ve enerjiyle başlamanızı sağlar. Sadece tarçın koklamanın bile işlem gücünü artırdığı ve sindirime daha da yararlı olduğu kanıtlanmıştır.

"Enerji seviyelerini artırır"

Sabah kahvenize tarçın ekleyip kafeinli kahveyle birleştirmek size ekstra enerji verecektir. Tarçın enerji seviyelerini dengeler ve kan şekeri seviyelerini sabitleyerek gün boyu daha tutarlı performans sağlar.

"Kalbi korur"

Tarçının bu etkisi de varmış! Kahvenize sadece bir kaşık ekleyin

Birçok çalışma tarçının kalp hastalığı ve hastalık riskini azalttığını göstermiştir. Özetle tarçın, zararlı trigliseritleri %30'a kadar azaltır ve atardamar tıkanması gibi kalple ilgili sağlık sorunları gibi durumlara karşı koruyucu etkilere sahiptir.

KAHVENİN FAYDALARI

Kahve, konsantrasyonu arttırdığı ve enerji seviyelerini yükselttiği bilinen popüler bir içecektir. Aslında pek çok insan güne iyi başlamak için sabah uyandıktan hemen sonra bir fincan kahve içer. Uyarıcı etkilerinin ötesinde, kahvenin sağlık açısından birçok potansiyel faydası vardır. İşte kahvenin kanıtlanmış etkileri..

"Enerji seviyelerini artırır"

Kahve, merkezi sinir sistemini uyaran, yorgunlukla mücadele etme ve aynı zamanda da enerji seviyelerini artırma özelliğiyle bilinen kafein içermektedir. Bunun nedeni ise, kafeinin, adenozin şeklinde adlandırılan bir nörotransmitter için reseptörleri bloke etmesidir; bu, beyindeki dopamin gibi enerji seviyelerini düzenleyen diğer nörotransmiterlerin konsantrasyonunu artırır.

Tarçının bu etkisi de varmış! Kahvenize sadece bir kaşık ekleyin

Küçük bir çalışmada kafein tüketmenin bisiklet sürerken tükenme süresini %12 oranında artırdığını ve katılımcıların öznel yorgunluğunu önemli ölçüde azalttığını bulunmuştur. Başka bir çalışmanın sonucunda ise, benzer sonuçlar bulundu. Golf turu öncesinde ya da sırasında kafein tüketiminin performansı iyileştirdiği, öznel enerji düzeylerini daha fazla artırdığını ve yorgunluk hissini azalttığı rapor edilmiştir.

"Tip 2 diyabet gelişme riskini azaltır"

Bazı araştırmalar düzenli kahve tüketiminin uzun vade sürecinde tip 2 diyabet geliştirme riskinizi azaltabileceğini öne sürüyor. Aslında 30 çalışmanın gözden geçirilmesi, günde içtiğiniz her fincan kahve için tip 2 diyabet geliştirme riskinizin %6 azaldığını ortaya çıkardı.

Bunun, kahvenin, kan şekeri düzeylerini düzenleyen insülin üretiminden sorumlu olan pankreastaki beta hücrelerinin işlevini sürdürme yeteneğinden kaynaklandığı düşünülüyor. Aynı zamanda insülin duyarlılığını, iltihabı, metabolizmayı etkileyebilecek antioksidanlar açısından da zengindir. Bunların hepsi tip 2 diyabetin gelişimi sürecinde rol oynuyor.

"Beyin sağlığına destek verir"

Tarçının bu etkisi de varmış! Kahvenize sadece bir kaşık ekleyin

Çalışmalar karışık sonuçlar verdi ancak bazı çalışmalar kahvenin Alzheimer, Parkinson hastalığı gibi bazı nörodejeneratif hastalıkların önlenmesine yardımcı olabileceğini öne sürmektedir. 13 çalışmanın analizi, düzenli kafein tüketenlerin Parkinson hastalığına yakalanma riskinin önemli ölçüde daha düşük olduğunu ortaya çıkardı. Ek olarak, kafein alımı zamanla Parkinson hastalığının ilerlemesini yavaşlatmıştır.

29.000'den fazla kişiyi kapsayan 11 gözlemsel çalışmanın başka incelemesi, daha fazla kahve tüketen kişilerin Alzheimer hastalığına yakalanma riskinin daha düşük olduğunu bulmuşlardır. Ek olarak, bazı çalışmalar ılımlı derecede kahve tüketiminin demans ile bilişsel gerileme riskini azaltabileceğini göstermiştir.

"Kilo vermek kolaylaşıyor"

Bazı çalışmalara göre kahve, yağ depolama sürecini değiştirebilir, bağırsak sağlığını destekleyebilir. Her ikisi de kilo yönetimi için faydalıdır. Örneğin, 12 çalışmanın gözden geçirilmesi, artan kahve alımının özellikle erkeklerde vücutlarında yağın azalmasıyla ilişkili olabileceği konusunda bir sonuca varmıştır. Başka bir çalışma, kadınlarda artan kahve tüketiminin vücut yağının azalmasıyla ilişkili olduğunu buldu.

Tarçının bu etkisi de varmış! Kahvenize sadece bir kaşık ekleyin

Ek olarak, bir çalışmada, günde bir ya da iki fincan kahve tüketen kişilerin, günde bir fincandan az kahve içenlere kıyasla önerilmiş olan fiziksel aktivite düzeylerine ulaşma ihtimalinin %17 daha yüksek olduğunu bulmuştur.

"Depresyon riskini azaltır"

Bazı araştırmalar kahve içmenin depresyon riskini azaltabileceğini buldu. Yedi çalışmanın gözden geçirilmesi, her gün bir fincan kahve içmenin depresyon riskinizi %8 oranında azalttığını ortaya çıkardı.

Başka bir çalışma, günde en az dört fincan kadar kahve tüketmenin günde sadece bir fincan kahve içmekten önemli ölçüde düşük depresyon riskine sahip olduğunu buldu.