DOLAR
42,71 -0,05%
EURO
50,23 -0,06%
ALTIN
5.871,54 0,61%
BITCOIN
3.715.024,36 -1,32%

Super Bowl'un Ekonomik Etkisi 500 Milyon Dolar Olarak Tahmin Ediliyor

Super Bowl'un ABD ekonomisine etkisinin 500 milyon dolar olacağı öngörülüyor. 10 Şubat'ta oynanacak maç için bilet fiyatları artış gösterdi.

Yayın Tarihi: 07.02.2025 11:10
Güncelleme Tarihi: 07.02.2025 11:10

Super Bowl'un Ekonomik Etkisi 500 Milyon Dolar Olarak Tahmin Ediliyor

Super Bowl'un Ekonomik Etkisi 500 Milyon Dolar

Amerikan Futbolu Ligi (NFL) şampiyonunun belirleneceği Super Bowl organizasyonunun ülke ekonomisine etkisinin 500 milyon dolar olacağı tahmin ediliyor. 59'uncusu düzenlenecek olan bu büyük spor organizasyonu, 10 Şubat Pazartesi günü (TSİ 02.30) Louisiana eyaletinin New Orleans kentindeki Caesars Superdome'da gerçekleştirilecek.

Maç ve İzleyici Sayıları

ABD'de 100 milyondan fazla kişi tarafından izlenmesi beklenen maçı, 83 bin taraftar stadyumda takip edecek. Bu yılki mücadelede, Amerikan Futbol Konferansı (AFC) şampiyonu Kansas City Chiefs ile Ulusal Futbol Konferansı (NFC) şampiyonu Philadelphia Eagles karşı karşıya gelecek.

Ekonomik Katkılar Neler?

Super Bowl'un tahmini ekonomik etkisi, sadece yerel ve uluslararası yayın haklarından elde edilen gelirleri kapsamıyor. Pazarlama, reklam gelirleri, stadyumda bilet, forma satışı ve yiyecek-içecek satışları gibi birçok farklı kategori de bu etkiyi artırıyor. Super Bowl öncesi bir biletin ortalama maliyeti ise 11 bin dolara (yaklaşık 400 bin lira) ulaştı. Bu da 2024'e göre bilet fiyatında yüzde 17'lik bir artışı işaret ediyor.

Sağlık Üzerindeki Etkileri

Super Bowl gecesi, ABD'de Şükran Günü'nden sonra en çok yiyecek tüketilen ikinci gün olarak biliniyor. Yaklaşık 100 milyon izleyicinin ortalama 6 bin kalori tüketeceği tahmin ediliyor. Bu, sağlıklı bir tüketimin yaklaşık iki katı. Super Bowl sırasında 5 bin ton patates cipsi'nin tüketilmesi bekleniyor.

Reklam Gelirleri ve İzleyici Tepkileri

Yapılan anketlere göre, izleyicilerin yüzde 17'si reklamların organizasyondaki en iyi bölüm olduğunu düşünüyor. Bu yıl 30 saniyelik bir reklamın maliyeti 7 milyon dolara ulaşacak. Organizasyon sırasında yayınlanacak reklamların toplam süresi ise 43 dakika 45 saniye olacak.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı