Sümela Manastırı’nın bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabı tamamlandı
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Sümela Manastırı’nda ziyaretçi güvenliğini artırmak ve kültürel mirası korumak amacıyla yürütülen bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabını tamamladıklarını duyurdu. Bakanlığın açıklamasına göre uygulamalar bilimsel veriler, uzman görüşleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda gerçekleştirildi.
Yapılan müdahaleler
Yamaçlarda erişimi güç bölümlerde uzman dağcı ekipler tarafından kapsamlı kaya yüzey temizliği yapıldı. Dış avluda 6 bin 350 metrekare, iç avluda ise 1.225 metrekarelik alanda kaya yüzeyleri temizlenerek olası riskler bertaraf edildi. İç avluda ters tavan niteliğindeki bölümde meydana gelebilecek küçük kaya düşmelerine karşı 935 metrekarelik alanda ikinci kat ince tel uygulaması gerçekleştirildi.
Ayrıca yürüyüş yolları ve avlu zeminindeki kayrak taşlarında oluşan kırılma ve kopmalar onarıldı, manastır girişindeki gişe binasının çatı kiremitleri yenilenerek yapı güvenliği ve estetik bütünlük korundu.
Koruma ve ziyaret dengesi
Bakan Ersoy sosyal medya paylaşımında, "Sümela Manastırı’nı ziyaretçilerimizin güvenliği ve kültürel mirasımızın korunması amacıyla yürüttüğümüz bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabını tamamlayarak, yeniden ziyaretçilerimizle buluşturduk. Bilimsel veriler, uzman görüşleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda yamaçlarda gerçekleştirilen kaya yüzey temizliği, koruyucu uygulamalar ve çevre düzenlemeleriyle bu eşsiz miras alanını daha güvenli hale getirdik. Koruma ve ziyaret dengesini esas alan anlayışımız doğrultusunda gerçekleştirdiğimiz bu çalışmalar sayesinde Sümela Manastırı’nı hem doğal dokusunu hem de tarihi değerini muhafaza ederek geleceğe taşımayı sürdürüyoruz. Doğanın ve tarihin iç içe geçtiği bu benzersiz mirasta ziyaretçilerimizi en güvenli şartlarda ağırlamaya ve kültürel mirasımızı aynı hassasiyetle korumaya kararlılıkla devam edeceğiz" dedi.
Çalışmaların ilk etabının tamamlanmasının ardından manastır yeniden ziyarete açıldı; kapsamlı restorasyon programı planlandığı şekilde devam edecek. Bakanlık, koruma önlemlerinin sürdürülebilirliği ve ziyaret güvenliğinin sağlanmasını esas alan bir yaklaşımı vurguladı.
KÜLTÜR VE TURİZM BAKANI MEHMET NURİ ERSOY, ""SÜMELA MANASTIRI'NI, ZİYARETÇİLERİMİZİN GÜVENLİĞİ VE KÜLTÜREL MİRASIMIZIN KORUNMASI AMACIYLA YÜRÜTTÜĞÜMÜZ BAKIM VE GÜVENLİK ÇALIŞMALARININ İLK ETABINI TAMAMLAYARAK YENİDEN ZİYARETÇİLERİMİZLE BULUŞTURDUK" DEDİ