SAVVy’nin 1. yılı: ISG’de yapay zeka destekli dijital asistan çağrı merkezi yükünü hafifletti

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda SAVVy’nin 1. yılı kutlandı; dijital asistan çağrı yükünü önemli ölçüde azaltıp yolcu iletişiminde dönüşüm sağladı.

Yayın Tarihi: 25.11.2025 17:24
Güncelleme Tarihi: 25.11.2025 17:24

SAVVy’nin 1. yılı: ISG’de yapay zeka destekli dijital asistan çağrı merkezi yükünü hafifletti

SAVVy’nin 1. yılı İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda kutlandı

İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı’nda, çağrı merkezi iş yükünü hafifleten ve yolcu iletişiminde dönüşüm yaratan yapay zeka destekli dijital asistan SAVVy’nin birinci yıldönümü, terminaldeki yolcuların da katıldığı etkinlikle kutlandı. SAVVy, Kasım 2024’te ICAO’nun "Gökyüzünde Yapay Zeka" etkinliğinde tanıtıldı ve havalimanı operasyonlarında üretken yapay zeka tabanlı ilk dijital asistan olarak konumlandırıldı.

Dijital dönüşüm ve hedefler

ISG, Türkiye’nin yolcu sayısında ikinci, Avrupa’nın ise en yoğun dokuzuncu havalimanı konumunda bulunuyor. Avrupa Havalimanları Konseyi verilerine göre Ekim ayında geçen yıla kıyasla %28,1 yolcu büyümesi kaydeden ISG, 2026’da 47 milyon yolcu ağırlamayı hedefliyor. Havalimanının 2025 öncelikleri arasında dijitalleşme üst sıralarda yer aldı ve SAVVy bu vizyon kapsamında doğrudan yolcu deneyimine entegre edildi.

SAVVy ekip üyesi gibi çalışıyor

Müşteri Deneyimi Şefi Özen Çakır Özel, SAVVy’nin sadece bir otomatik sistem olmadığını, ISG’nin iletişim ve hizmet anlayışını dönüştüren bir ekip arkadaşı haline geldiğini vurguladı. Özel, yolculara "bir robotla konuşuyormuş" hissi vermeyen, doğal dilde sohbet eden ve anlayan bir asistan hedeflediklerini belirtti ve SAVVy’nin bu yaklaşım sayesinde yolcuların teknolojiyi benimseyip tekrar kullanmayı tercih ettiğini ifade etti.

Teknoloji ve çokdilli hizmet

IT Direktörü İsmihan Baysal Anderson, SAVVy’nin Doğal Dil İşleme (NLP) üzerine kurulduğunu ve Türkçe ile birlikte İngilizce, Almanca ve Fransızca’da anlık yanıt sağlayabildiğini aktardı. Anderson, SAVVy’nin havalimanlarında kullanılan ilk üretken yapay zeka tabanlı dijital asistan olarak sektörde hızlı ve beklenenin üzerinde bir etki oluşturduğunu söyledi ve yapay zeka projelerinde sık görülen düşük başarı oranlarına rağmen SAVVy ile bu alanda yer almaktan duydukları memnuniyeti paylaştı.

Performans verileri ve operasyonel etki

ISG yönetiminin paylaştığı 6 aylık performans verilerine göre, SAVVy’nin entegrasyonundan önceki ve sonraki dönemde şu sonuçlar kaydedildi: 1 Nisan - 31 Ekim 2024 döneminde 25 milyon yolcu ağırlanırken, 2025’in aynı döneminde sayı yaklaşık 29,7 milyon oldu; bu %19luk bir artışı işaret ediyor. Aynı dönemde çağrı merkezi aramaları 48.381’den 68.690’a yükseldi. SAVVy ise Nisan ayından itibaren dijital kanallarda 53.736 mesajı yanıtlayarak toplam 122.426 yolcu etkileşiminin gerçekleşmesine katkı sağladı. Bu temasların %56sı çağrı merkezi, %44ü ise SAVVy üzerinden gerçekleşti.

Anderson, bu artan talebi ekip sayısını büyütmeden; SAVVy’yi "+1 ekip arkadaşı" olarak dahil ederek yönetmeyi başardıklarını, bunun da teknolojinin doğru kullanımının operasyonel verimliliğe olan etkisini gösterdiğini belirtti. Ayrıca dijital etkileşimlerin yaygınlaşmasının bekleme sürelerini azalttığını ve çağrı merkezi kaynaklarının daha verimli kullanılmasını sağladığını ekledi.

Kutlama ve yolcu etkileşimi

Doğum günü etkinlikleri kapsamında performans sanatçısı Serdar Atsak mini bir konser verdi; SAVVy maskotu etkinliğe eşlik etti ve yolcular da şarkı söyleyerek, dans ederek katıldı. Misafirlere SAVVy konseptiyle hazırlanan doğa dostu bez çanta ve seyahat yastığı hediye edildi. Kutlamada özellikle çocukların SAVVy maskotuna ilgi gösterdiği not edildi.

Gelecek planları

Geliştirilen altyapı ile SAVVy’nin yanıt çeşitliliği ve kişiselleştirme yetenekleri her geçen gün artıyor. Bugün ISG, 54 ülkede 39 iç hat ve 113 dış hat olmak üzere toplam 152 destinasyona bağlı çalışıyor. Havalimanı, SAVVy’nin yeteneklerini genişleterek yolcu deneyiminin her aşamasına yapay zeka destekli dijital çözümler entegre etmeyi hedefliyor.

İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN (ISG) ULUSLARARASI HAVALİMANI'NDA, ÇAĞRI MERKEZİ İŞ YÜKÜNÜ ÖNEMLİ ÖLÇÜDE...

İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN (ISG) ULUSLARARASI HAVALİMANI'NDA, ÇAĞRI MERKEZİ İŞ YÜKÜNÜ ÖNEMLİ ÖLÇÜDE HAFİFLETEN VE YOLCU İLETİŞİMİNDE ÖNEMLİ BİR DÖNÜŞÜM GERÇEKLEŞTİREN YAPAY ZEKA DESTEKLİ DİJİTAL ASİSTAN SAVVY’NİN 1'İNCİ YAŞI TERMİNALDEKİ YOLCULARIN DA KATILIMIYLA KUTLANDI.

İSTANBUL SABİHA GÖKÇEN (ISG) ULUSLARARASI HAVALİMANI'NDA, ÇAĞRI MERKEZİ İŞ YÜKÜNÜ ÖNEMLİ ÖLÇÜDE...

Yazar
EDİTÖR

Hatice Kılıç

Merhaba, ben Hatice Kılıç. 32 yaşındayım, İzmir'deyim. aksiyon.com.tr Teknoloji kategorisinde yazıyorum. Ben işin 'görünen' kısmından çok 'arka planı' ile ilgilenirim. Yapay zeka, 'startup' ekosistemi ve siber güvenlik odak alanlarım. İleri görüşlü ve analitik bir yazarım.