DOLAR
42,72 -0,06%
EURO
50,08 0,23%
ALTIN
5.933,81 -0,26%
BITCOIN
3.719.590,16 0,68%

Samsun ALO 153 Çözüm Merkezi 2025 performansı: 1.059.219 çağrıya yanıt, başarı oranı %93,96

Samsun Büyükşehir Belediyesi ALO 153, 2025'te yüzde 93,96 başarıyla 1.059.219 çağrıya yanıt verdi; 612.695 anlık bilgilendirme, 446.524 çözüm için ilgili birimlere aktarıldı.

Yayın Tarihi: 17.12.2025 13:47
Güncelleme Tarihi: 17.12.2025 13:47

Samsun ALO 153 Çözüm Merkezi 2025 performansı: 1.059.219 çağrıya yanıt, başarı oranı %93,96

ALO 153 Çözüm Merkezi 2025 performansı

Samsun Büyükşehir Belediyesi'nin vatandaşla doğrudan iletişim kurduğu ALO 153 Çözüm Merkezi, 2025 yılında kesintisiz hizmet anlayışıyla toplam 1.059.219 çağrıya yanıt verdi. Merkezin çağrı karşılamadaki başarı oranı ise %93,96 olarak kaydedildi.

Çağrı dağılımı ve çözüm yönlendirmesi

Gelen çağrılardan 612.695 çağrı anlık bilgilendirme kapsamında sonuçlandırılırken, 446.524 çağrı ise çözüme ulaştırılmak üzere ilgili birimlere aktarıldı. 7/24 esasına göre çalışan merkez, vatandaşların cenaze hizmetlerinden sosyal yardımlara, ulaşımdan rezervasyon işlemlerine kadar farklı konulardaki taleplerine ilk temas noktası olarak hizmet veriyor.

Merkezin çağrı hacmi, 2024 yılına kıyasla yaklaşık 279 bin artış gösterdi; çağrı karşılamadaki başarı oranı da %92'den %93,96'ya yükseldi.

Saha çalışmaları ve katılımcı yönetim

ALO 153, yalnızca telefon hattı olmanın ötesinde saha çalışmalarıyla da vatandaşın beklenti ve taleplerini doğrudan kayda geçiriyor. Telefon ve yüz yüze görüşmelerde elde edilen veriler projelere yön veriyor; Mobil Çözüm Otobüsü aracılığıyla 17 ilçede doğrudan iletişim kurulması da katılımcı yönetim anlayışının bir parçası olarak öne çıkıyor.

Başkan Halit Doğan'ın değerlendirmesi

Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan konuyla ilgili olarak şu ifadeleri kullandı: "Biz şehrimize hizmet ederken hemşehrilerimizi sürecin en önemli öznesi olarak görüyoruz. 153 Çözüm Merkezi’miz de bu noktada bizim hemşehrilerimizle iletişimimizdeki en güçlü unsurumuz."

Doğan, 153'e iletilen tüm öneri ve taleplerin ilgili birimlere aynı önemle ulaştırıldığını, anket sonuçlarının ise belediye projelerine yön verdiğini vurguladı. Başkan, kentsel dönüşümden ulaşıma, altyapıdan üstyapıya kadar hizmetlerde katılımcı yönetim ve ortak akılla ilerleme kararlılığını dile getirdi.

SAMSUN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİNİN VATANDAŞLA İLETİŞİM KÖPRÜSÜ OLAN ALO 153 ÇÖZÜM MERKEZİ, 2025...

SAMSUN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİNİN VATANDAŞLA İLETİŞİM KÖPRÜSÜ OLAN ALO 153 ÇÖZÜM MERKEZİ, 2025 YILINDA YÜZDE 93,96 BAŞARI ORANI İLE 1 MİLYON 59 BİN 219 ÇAĞRIYA CEVAP VERDİ. BAŞKAN HALİT DOĞAN, “BİZ ŞEHRİMİZE HİZMET EDERKEN HEMŞEHRİLERİMİZİ SÜRECİN EN ÖNEMLİ ÖZNESİ OLARAK GÖRÜYORUZ. 153 ÇÖZÜM MERKEZİ’MİZ DE BU NOKTADA BİZİM HEMŞEHRİLERİMİZLE İLETİŞİMİMİZDEKİ EN GÜÇLÜ UNSURUMUZ” DEDİ.

SAMSUN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİNİN VATANDAŞLA İLETİŞİM KÖPRÜSÜ OLAN ALO 153 ÇÖZÜM MERKEZİ, 2025...

Yazar
EDİTÖR

Ayşe Yıldız

Ben Ayşe Yıldız, 29 yaşındayım. aksiyon.com.tr'nin başkent muhabiriyim. Tahmin edeceğiniz gibi Ankara'da yaşıyorum. Bürokrasi ve diplomasi trafiğini takip ediyorum. Bağlantılarım güçlüdür, resmi dili iyi bilirim ve kulis bilgilerini ilk ben alırım.