Samsun’un 2025 turizm hedefleri ve koordinasyon yapısı
İl Turizm, Tanıtım ve Geliştirme Koordinasyon Kurulu Toplantısı; Samsun Valisi Orhan Tavlı başkanlığında; Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Rektör Vekili Prof. Dr. Çetin Kurnaz, TGA yetkilileri, ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile sivil toplum temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirildi. Toplantıda 2025 yılı tanıtım ve uygulama programları kapsamlı şekilde ele alındı.
Toplantıda sunulan çalışmalar
TGA Destinasyon Grup Müdürü Yasin Topçu, Büyükşehir Belediyesi Turizm, Tanıtım ve Dış İlişkiler Şube Müdürü Dr. Fatih Akman ve İl Kültür ve Turizm Müdürü Süleyman Demirtaş 2025’e yönelik yürütülen çalışmalar hakkında sunumlar yaptı. Sunumlar; dijital iletişim, uluslararası iş birlikleri, etkinlik planlaması ve uygulama takvimi başlıklarını içerdi.
Dijital ve uluslararası tanıtım faaliyetleri
Türkiye Turizm Geliştirme Ajansı (TGA) tarafından yürütülen Go Türkiye Platformu çerçevesinde Samsun tanıtımı için yürütülen dijital banner kampanyaları; 8 farklı dilde ve 37 ülkede yürütülerek, 2025 Ocak itibarıyla 20 milyon gösterim sağladı. Global kanallar kapsamında Al Jazeera Mubasher’da "Discover Türkiye" programının Samsun bölümü yayımlandı.
Çin pazarına yönelik pazarlama çalışmaları kapsamında tur operatörleriyle iş birliği içinde Samsun Workshop 2025 düzenlendi. Sosyal medyada Go Samsun ve Gezsen Samsun hesapları toplam 23 milyon profil görüntülemesine ulaştı; influencer etkinlikleri ile iç turizmde 10,2 milyon sosyal medya erişimi sağlandı.
Dış turizm kapsamında 10 ülkeden basın mensupları, influencer ve tur operatörlerinin katıldığı etkinlikler gerçekleştirildi. TGA’nın bir hava yolu şirketi ile yürüttüğü kampanya çerçevesinde yerel konaklama tesisleri, müze ve kültürel alan ziyaretleriyle deneyim odaklı tanıtım uygulandı. Bu PR çalışmalarının sonucu olarak 36 ülkede 370 basın yansımasıyla 59,2 milyon erişim elde edildi.
Şehir içi etkinlikler, marka çalışmaları ve altyapı
Samsun Büyükşehir Belediyesi, uluslararası kültür sahnesi hedefiyle çeşitli organizasyonlar düzenleyerek kentin kültürel görünürlüğünü artırdı. Gastronomi ve yerel değerleri markalaştırma amacıyla festivaller gerçekleştirildi; şehir lezzetleri ve kültürel miras öne çıkarıldı.
Ulusal temasta TEKNOFEST İstanbul katılımıyla 30 bin kişiyle doğrudan temas kurulurken, kruvaziyer turizminde 20 bin misafire özel karşılama ve tanıtım faaliyetleri uygulandı. Bilimsel kaynaklara dayalı olarak hazırlanan 40’ın üzerinde süreli yayın ve albüm çalışması tamamlandı.
Eski Etnografya Müzesi, modern bir Turizm Bilgilendirme Ofisi olarak yeniden düzenlendi; dijital altyapı, mefruşat ve yazılım çalışmaları tamamlandı.
Samsun Turizm Master Planı ve Eylem Planı
İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü tarafından hazırlanan Samsun Turizm Master Planı; 7 stratejik hedef, 14 öncelikli alan ve 50 politika önerisi içeriyor. Bu plan referans alınarak yürütülen Samsun Turizm Eylem Planı, beş ay süren çalışmanın ardından tamamlandı.
Uygulamayı kolaylaştırmak amacıyla Master Plan’daki 14 proje birleştirilerek Eylem Planı’nda yedi başlık altında toplandı: Tanıtyönet-Şehrinitanı-Smartkent, Mirassamsun-Atafest19, Gastronomisamsun, Ekoturizmsamsun-Delta55, Sporsamsun-Macerasamsun, Sağlıkturizmi, Turizmlüks-Samsunport-Samsunbeach. Önerilen projeler için saha incelemeleri ve kamu kurum ziyaretleri gerçekleştirildi; alanında yetkin kurum temsilcilerinin katılımı ile plan nihai hale getirildi.
Tanıtım ve Geliştirme Koordinasyon Kurulu’nun aynı zamanda Destinasyon Yürütme Kurulu olarak uygulama sürecini yönetecek olması, yedi başlık için departmanların oluşturulması ve görevlendirmelerin yapılmasıyla Samsun Turizm Eylem Planı’nın en yüksek oranda uygulanması hedefleniyor.
SAMSUN’DA VALİ ORHAN TAVLI BAŞKANLIĞINDA İL TURİZM, TANITIM VE GELİŞTİRME KOORDİNASYON KURULU TOPLANTISI DÜZENLENDİ. TOPLANTIDA, 2025 YILINDA YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR DEĞERLENDİRİLDİ.