Sağlıklı Çocuk Sağlıklı Gelecek programı tamamlandı
Afyonkarahisar İl Sağlık Müdürlüğü ve Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle yürütülen 'Sağlıklı Çocuk Sağlıklı Gelecek' programı çerçevesinde düzenlenen eğitimler başarıyla tamamlandı.
Uygulama ve katılım
Eğitim ve öğretim yılının başından bu yana sürdürülen proje kapsamında, 9 bin 170 öğrenciye ulaşılarak sağlık okuryazarlığı bilinci aşılandı. Program kapsamında uzman ekipler okulları tek tek ziyaret ederek öğrencilere hem teorik hem de uygulamalı eğitimler verdi.
Uzman kadro
Çalışmalar, geniş bir uzman kadrosuyla yürütüldü. Programa aile hekimleri, diş hekimleri, fizyoterapistler, diyetisyenler, hemşireler, acil tıp teknisyenleri (ATT) ve UMKE gönüllüleri katkı sağladı.
Eğitim içeriği
Verilen eğitimlerde öne çıkan konular arasında 112 Acil Çağrı Merkezi'nin hangi durumlarda aranması gerektiği, aile hekimine başvuru süreçleri, bulaşıcı hastalıklardan korunma yolları, kişisel hijyen kuralları, sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivitenin önemi ile ağız ve diş sağlığı yer aldı.
Teorik anlatımların yanı sıra uygulamalı etkinlikler de düzenlenerek konuların pekiştirilmesi sağlandı; etkinlikler öğrenci ve okul ortamlarında renkli görüntülere sahne oldu.
Program, çocukların fiziksel gelişimine destek olmayı ve sağlık konusunda farkındalığı artırmayı amaçlayarak eğitim-öğretim yılı boyunca yoğun bir tempoyla yürütüldü.
AFYONKARAHİSAR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ VE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ BİRLİĞİYLE YÜRÜTÜLEN ‘SAĞLIKLI ÇOCUK SAĞLIKLI GELECEK’ PROGRAMI ÇERÇEVESİNDE DÜZENLENEN EĞİTİMLER BAŞARIYLA TAMAMLANDI.