Sağlık Bakanlığı'ndan Genelge
Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu'nun imzasıyla 81 il valiliğine gönderilen "Sağlık Bakanlığı Teftiş Kurulu Genelgesi", sağlık hizmet sunumuyla bağlantılı tüm şikayetlerin ivedilikle değerlendirileceğini duyurdu. Genelge kapsamında, Bakanlığa bağlı hastanelerin hasta hakları birimlerinin daha aktif çalışması sağlanacak.
Kamu Hizmetlerinin Etkinliği
Açıklamada, genelge ile kamu hizmetlerinin daha etkin, verimli, saydam ve hesap verilebilir bir şekilde yürütülmesinin hedeflendiği belirtildi. Ayrıca, tüm şikayetlerin hızla değerlendirileceği ve gerekli adımların derhal atılacağı ifade edildi.
Risk Esaslı Dijital Denetim
Geçtiğimiz yıl yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Genelgesi esas alınarak hazırlanan bu genelgeyle çıkabilecek olası aksaklıkların, vatandaşların yakınmalarına yol açmadan yerinde ve en kısa sürede çözüleceği vurgulandı. Risk Esaslı Dijital Denetim (REDES) çerçevesinde, riskli durumlar birim amirleri tarafından incelenerek gereken önlemler alınacaktır.
Denetimler Hız Kazanıyor
Bakan Memişoğlu'nun talimatları doğrultusunda hız kazanan denetim süreçlerinde, ocak ayında 38, nisan ayında 53 müfettişle yürütülen teftiş seferberliğinde 19 ildeki 206 hastane denetlendi. Tespit edilen sorunlar çözüme kavuşturularak sağlık hizmet kalitesi artırıldı.
Hasta Hakları ve Şikayet Yönetimi
Genelge ile birlikte, Sağlık Bakanlığına bağlı hastanelerin hasta hakları birimlerine iletilen şikayetlerin yerinde ve hızlıca çözümlenmesi için İl Sağlık Müdürlükleri ve hastane idareleri gerekli tedbirleri alacaktır. İlgili ihbar ve şikayetlerden müfettiş bilgisi gerektirmeyenler, sağlık bakanlığının düzenlediği "Muhakkiklik" eğitimini almış nitelikli personel tarafından incelenecektir.
Yönetici Bilgi Ekranları
GENELGE kapsamında, Teftiş Kurulu Başkanlığı'nın REDES Koordinatörlüğü tarafından hazırlanan Yönetici Bilgi Ekranları, il sağlık müdürlerinin ve başhekimlerin erişimine açılacaktır. Bu ekranlar aracılığıyla riskli durumlar incelenerek gerekli önlemler derhal alınacaktır.
Öncelikli Yanıtlar
Ayrıca, bilirkişi veya uzman heyeti taleplerine dair müfettişlik yazıları öncelikli olarak cevaplanacaktır. Genelge ile yürütülecek etkin ve verimli teftiş süreci ile sağlık hizmet sunumundaki kalitenin artırılması amaçlanmaktadır.