DOLAR
42,8 -0,19%
EURO
50,22 -0,07%
ALTIN
5.952,44 0,1%
BITCOIN
3.770.420,5 -3,86%

Rekabet Kurulu, Google'a 2,6 Milyar Lira Para Cezası Kestik

Rekabet Kurulu, Google'a çevrim içi reklamcılık ihlalleri nedeniyle 2,6 milyar lira idari ceza uyguladı.

Yayın Tarihi: 13.12.2024 15:47
Güncelleme Tarihi: 13.12.2024 15:47

Rekabet Kurulu, Google'a 2,6 Milyar Lira Para Cezası Kestik

Rekabet Kurulu'ndan Google'a Cezai İşlem

Rekabet Kurulu, yürütülen bir soruşturma sonucunda Google'a 2,6 milyar lira idari para cezası verilmesine karar verdi. Kurul, Google Reklamcılık ve Pazarlama Ltd. Şti, Google International LLC, Google LLC, Google Ireland Limited ve Alphabet Inc.'ten oluşan ekonomik bütünlük üzerindeki soruşturmanın sonuçlarını duyurdu.

Açıklamada, Google'ın çevrim içi görüntülü reklamcılık ve reklam teknolojileri hizmetlerinde Rekabetin Korunması Hakkında Kanun'u ihlal ettiği iddialarının incelendiği bildirildi. Üzerinde durulan konular arasında, Google'ın sahip olduğu YouTube platformunun envanterinin yalnızca kendi talep tarafı platformları (DSP) aracılığıyla satın alınmasına yönelik kısıtlamalar yer aldı.

İhlal Detayları

Soruşturma süresince, Google’ın YouTube reklamlarının bağımsız hizmet sağlayıcıları aracılığıyla doğrulanmasını ve ölçümlenmesini engellediği iddiaları da değerlendirildi. Google, nitelikli YouTube DSP’leri için üçüncü tarafların platformuna erişimini sağlama taahhütleri sunması sonucunda bu kısma yönelik soruşturmanın sonlandırıldığı belirtildi.

Ayrıca, Google'ın dikey bütünleşik yapısı çerçevesinde kendi ürünlerini kayırdığına dikkat çekildi. Şirketin, kendi DSP’lerinden gelen envanter satın alma taleplerini kendi arz tarafı platformlarına (SSP) yönlendirdiği ve bu durumun rekabeti olumsuz etkilediği kaydedildi.

Rekabet İhlali ve Cezanın Gerekçesi

Açıklamada, Google'ın yayıncı reklam sunucusu hizmetleri pazarında hâkim durumda olduğu ve haksız avantaj sağladığı vurgulandı. Google'a 2 milyar 607 milyon 563 bin 963 lira ceza verilmesi kararlaştırılırken, bu durumun rakiplerin faaliyetlerini zorlaştırdığı kaydedildi. İhlalin sonlandırılması ve pazardaki etkin rekabetin sağlanması amacıyla, Google’ın gerekçeli kararın tebliğinden itibaren 6 ay içerisinde üçüncü taraf SSP’lere eşit koşullar sunması talep edildi.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı