Ramazan Bayramı'na yaklaşırken, e-ticaret sektöründe önemli bir canlılık gözlemleniyor. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, bayram döneminde 400 milyar liralık satış gerçekleşeceğini öngördüklerini açıkladı. Çevikoğlu, "Tatlı, çikolata, şekerleme ve kahve gibi ürünlerin yanı sıra, hediyelik eşya kategorisinde de artış yaşanıyor," dedi.
Havanın ısınması ve mevsim geçişiyle birlikte tüm ürün gruplarında %25-30 oranında indirimlerin yapıldığını aktaran Çevikoğlu, "Bayram için hazırlanacak gıda alışverişleri, giyim ve ayakkabı alışverişleri en fazla tercih edilen ürünler arasında yer alıyor. Eğitim döneminin ara tatiline denk gelen bayram tatili nedeniyle şehir dışına çıkışlar artacak ve buna bağlı olarak uçak rezervasyonlarında da yoğunluk gözlemleniyor," şeklinde konuştu.
Çevikoğlu, e-ticaret alanında artan alışveriş hacminin büyük oranda kampanyalara bağlı olduğunu vurguladı. Ayrıca tüketicilerin, kendilerine sunulan kampanya ve teklifleri karşılaştırarak değerlendirmelerinin önemine dikkat çekti.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, bu bayram döneminde e-ticaret hacminin %40 artışla yaklaşık 350-400 milyar lira olacağını belirtti. Özkara, "Tüketiciler, giyim, ayakkabı ve gıda gibi alanlara büyük ilgi gösteriyor. Özellikle tatlı ve hediyelik eşya kategorisinde önemli artışlar yaşanıyor," dedi.
Yaklaşan bayramda online alışveriş sitelerinin sunduğu dijital ödeme yöntemlerinin de alım satım işlemlerini kolaylaştırdığına dikkati çeken Özkara, uluslararası e-ticaretin 2030 yılına kadar %26 büyümesi ve küçük işletmelerin değişen trendleri takip etmelerinin gerekliliğinin altını çizdi.