DOLAR
42,69 -0,22%
EURO
50,12 0,06%
ALTIN
5.874,81 -0,39%
BITCOIN
3.858.163,49 1,29%

Ramazan Ayında Alışveriş Merkezlerinde Artan Hareketlilik

Ramazan ayında alışveriş merkezlerinde, özellikle iftar sonrası yoğun ziyaretçi akışı gözlemleniyor.

Yayın Tarihi: 06.03.2025 11:02
Güncelleme Tarihi: 06.03.2025 11:02

Ramazan Ayında Alışveriş Merkezlerinde Artan Hareketlilik

Ramazan Ayında AVM'lerde Hareketlilik Artıyor

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Nuri Şapkacı, ramazan ayında alışveriş merkezlerinde (AVM) iftar sonrasında ziyaretçi sayısında kayda değer bir artış yaşandığını açıkladı. Şapkacı, "Ramazan ayında en fazla hareketliliğin yaşandığı sektörler arasında gıda mağazaları ve yeme-içme alanları ön plana çıkıyor," dedi.

AVM'lerdeki Hazırlıklar

Alışveriş merkezlerinde ramazan dolayısıyla hem dekoratif hem de operasyonel anlamda çeşitli hazırlıkların yapıldığını ifade eden Şapkacı, bazı AVM'lerin kapanış saatlerini uzatarak ziyaretçilere daha fazla zaman tanıdığını belirtti. Bu kararların, AVM yönetimleri ve kiracı markalar arasında yapılan değerlendirmelere bağlı olarak değişebileceğini vurguladı.

Akşam Saatlerinde Yoğunluk

Gün içerisindeki ziyaretçi girişinin akşam saatlerinde yoğunlaştığına dikkat çeken Şapkacı, bayram alışverişiyle birlikte müşteri girişlerinin dengeleneceğini ve bir önceki aya benzer gelişim göstereceğini tahmin etti.

Ziyaretçi Trafiği ve Hareketlilik

Ramazan ayında ziyaretçi trafiğinin AVM'nin lokasyonuna ve yapısına göre değiştiğini belirten Şapkacı, iftar sonrası yeme-içme alanlarında yoğunluk yaşandığını kaydetti. "Özellikle ramazanın son 10 günü, giyim ve ayakkabı mağazaları için yoğun geçecek," ifadelerini kullandı.

etkinlikler ve Sosyalleşme Olanakları

Ramazan ayında AVM'lerde çeşitli etkinliklerin düzenlendiğini anlatan Şapkacı, Hacivat-Karagöz oyunundan fasıl dinletisine, geleneksel el sanatları sergilerinden ebru ve hat sanatı gibi kültürel atölyelere kadar birçok aktivitenin gerçekleştiğini söyledi. Ayrıca, restoran ve kafe işletmelerinin misafirlere özel iftar menüleri sunduğunu ve böylece geniş bir alternatif yelpazesi oluşturduğunu aktardı.

AVM'lerin Dönüşümü

Şapkacı, AVM'lerin yalnızca alışveriş yapılan yerler olmaktan çıkıp sosyal yaşamın merkezlerinden biri haline geldiğini ifade etti. Değişen tüketici alışkanlıkları ve dijitalleşmenin etkisiyle, AVM'lerin yeme-içme alanlarının genişlemesi ve kültürel etkinliklerin sayısının artması gerektiğine dikkat çekti. AVM'lerde sinema, konser, sergi ve çocuklar için atölye gibi çeşitli aktivitelerle, ziyaretçilerin sadece alışveriş değil, kaliteli zaman geçirmek amacıyla da bu mekanları tercih etmeye başladığını vurguladı.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı