DOLAR
42,69 0%
EURO
50,16 -0,01%
ALTIN
5.904,77 -0,12%
BITCOIN
3.654.100,93 3,46%

Proje Anadolu İmam Hatip Ortaokullarına Yoğun İlgi: Kontenjanlar Artırıldı

Sınavla öğrenci alan proje Anadolu imam hatip ortaokullarına başvuru yoğunluğu nedeniyle İstanbul'daki kontenjan yüzde 20 artırıldı.

Yayın Tarihi: 01.06.2025 11:12
Güncelleme Tarihi: 01.06.2025 11:12

Proje Anadolu İmam Hatip Ortaokullarına Yoğun İlgi: Kontenjanlar Artırıldı

Proje Anadolu İmam Hatip Ortaokullarında Öğrenci Talebi Artıyor

Türkiye genelinde sınavla öğrenci alan proje Anadolu imam hatip ortaokullarına, 2025-2026 eğitim öğretim yılı için kayıt süreci devam ederken, İstanbul'daki öğrenci kontenjanı yoğun talep nedeniyle yüzde 20 oranında artırılmıştır.

ÖNDER İmam Hatipliler Derneği'nin yaptığı açıklamaya göre, Türkiye'nin önde gelen eğitim kurumları arasında yer alan proje Anadolu imam hatip liselerinin ortaokullarında “Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık” ve “Yoğunlaştırılmış Yabancı Dil Programı” uygulanmaktadır.

Yabancı Dil Eğitimi ve Hafızlık Programları

Yabancı dil alanında İngilizce ve Arapça eğitimi veren bu okulların kayıt kabul sınavlarına Türkiye'nin dört bir yanından yoğun başvurular gelmektedir. Türkiye genelindeki 3 bin 604 imam hatip ortaokulu arasından 583 ortaokul Arapça ve İngilizce dillerini içeren Yoğunlaştırılmış Yabancı Dil Programı sunarken, 61 okul ise Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık projesiyle eğitim vermektedir.

Toplam 644 proje imam hatip ortaokulu öğrencileri sınavla belirlerken, öğrenci kabulü süreci birçok okulda mayıs ayında tamamlanmıştır.

Ahmet Yapıcı'nın Değerlendirmeleri

Açıklamada yer alan ÖNDER Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Yapıcı, sınavla öğrenci alımının akademik başarıyı artırdığını belirtti. Yapıcı, “Sınavla öğrenci alan imam hatip ortaokullarına rağbet her geçen gün artıyor. Bu durum İstanbul'daki proje imam hatip ortaokullarında öğrenci kontenjanının geçen yıla nazaran yüzde 20 civarında artırılmasına yol açtı” şeklinde konuştu.

Yapıcı, bu okulların eğitim kalitesinin yüksek olduğunu ve öğrencilerin sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal açıdan çok yönlü bir şekilde yetiştirildiklerini vurguladı. Ayrıca, bu okullardaki akademik başarıların sınavlardaki sonuçlara yansıdığını ifade etti.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı