Perakende Zirvesi 2025: Sektör Analizleri ve Gelecek Öngörüleri

Perakende Zirvesi 2025, e-ihracat ve sektör trendlerini gündeme getirerek önemli analizler sundu.

Yayın Tarihi: 16.04.2025 15:57
Güncelleme Tarihi: 16.04.2025 15:57

Perakende Zirvesi 2025: Sektör Analizleri ve Gelecek Öngörüleri

Perakende Zirvesi 2025'te Sektör Trendleri Ele Alındı

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, Perakende Zirvesi 2025'te yaptığı konuşmada Türkiye'nin ihracat performansını değerlendirdi. Gültepe, "2024'te 263 milyar dolara yakın ihracat gerçekleştirdik. 2025'te de 3 aylık rakamlarda yüzde 2,5'lik artış var." dedi.

İhracatın Artışı ve Rekabetçilik

Türkiye'nin ihracatında önemli sektörlerin öne çıktığına vurgu yapan Gültepe, savunma sanayi, otomotiv, gıda ve çelik sektörlerinde artış yaşandığını belirtti. Enflasyonla mücadelede işçilik maliyetlerinin artışının önemli bir konu olduğuna dikkati çekti.

Gültepe, "Rekabetçiliği 2-3 sene önceki seviyeye getirmeliyiz. İhracattan aldığımız payın daha da yukarı çıkması lazım." şeklinde konuştu.

Fahiş Kira Artışları ve Tüketici Talepleri

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, perakende sektörünün en büyük sorunlarının başında fahiş kira artışlarının geldiğini ifade etti. Üyelerden alınan anket sonuçlarına göre, mart ayında önceki aylara göre cirolarda artış gözlemlense de adet satışlarında azalmaların yaşandığını kaydetti.

Tüketici Talepleri ve Bölgesel Farklılıklar

Etkinlikte moderatörlüğünü Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu’nun üstlendiği "Perakende Sosyolojisi" panelinde, tüketici taleplerindeki farklılıklar da ele alındı. Jumbo Genel Müdürü Hakan Zihnioğlu, Türkiye'nin farklı bölgelerindeki alışveriş alışkanlıklarını inceleyerek, ailelerin büyük masalar kurmayı tercih ettiğini belirtti.

Yusuf Akbal ise, mağaza içindeki ödeme sistemlerinin akışkan olması gerektiğine dikkat çekerek, müşterilerin ödeme kuyruklarını görerek alışverişi terk etme oranlarının %86 seviyesine ulaştığını ifade etti.

Birleşmiş Markalar Derneği'nin (BMD) Fast Company ile düzenlediği Perakende Zirvesi 2025...

Birleşmiş Markalar Derneği'nin (BMD) Fast Company ile düzenlediği Perakende Zirvesi 2025, "Sektörde ne oldu, ne olacak?" temasıyla gerçekleşti. Perakende sektörü temsilcilerinin bir araya geldiği etkinlikte, e-ticaret, e-ihracat, dünyada ve Türkiye'de perakende sektörünün mevcut durumu ele alındı.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı