Yapay zekâ firması Convai, bu ayın başlarında Tüketici Elektroniği Fuarı’nda (CES) Nvidia basın konferansında, üretken yapay zekâyı oyuncu olmayan karakterlerle (NPC) harmanlayan ve oyuncuların oyun içi karakterlerle senaryo olmayan konuşmalar yapmasına izin veren bir teknoloji sergileyerek dikkatleri üzerine çekti.
Kaliforniya merkezli Convai'nin kurucusu ve CEO'su Purnendu Mukherjee, yaptığı açıklamada, "Yaptığımız şey bu NPC'lere bir akıl vermek. Öyle ki bizimle doğal bir konuşma yapabiliyorlar. Onlarla her şey hakkında konuşabilirsiniz. Sadece sesten sese bir konuşma yapmakla kalmıyorsunuz, duygularını da gösteriyorlar. Doğru yüz ifadelerine sahipler ve 3 boyutlu bir ortamda, bir sonraki biliş seviyesi, çevreyi algılayabilmeleri ve onunla etkileşime girebilmeleri” dedi.
Fakat konuşmalar tam olarak insan diyaloğu olmayacak. NPC'ler sorunuza cevap vermeden önce küçük bir gecikme yaşanacak ve yüz animasyonlarından insana benzer ifadeler olmayacak.
Öte yandan, karakterler oyundaki karakterinizi "görecek" ve "duyacak". Ayrıca, sesinizin yanı sıra sınırlı sayıda metin sorusu arasından seçim yapmak yerine bu karakterlerle gerçekten konuşabileceksiniz. Etkileşime girdiğiniz NPC, sıradan bir köy sakininden görevlerde size eşlik eden bir oyun arkadaşına kadar her şey olabilecek.
YAPAY ZEKÂNIN ÜRETTİĞİ KARAKTERLER GERÇEK DÜNYADA YER ALABİLECEK
Ayrıca Mukherjee, oyunseverlerin konuşacakları karakterlerin karakterlerine bağlı kalacağını açıkladı. Mukherjee, şunları söyledi: “Bir profesörle ya da orta çağ tüccarıyla etkileşim halindeyseniz ve o dünyanın dışında bir şey hakkında konuşmaya başlarsanız, 'Neden bahsediyorsun? Bunun ne olduğu hakkında hiçbir fikrim yok' diyeceklerdir. Geliştiriciler [karakterlerin] geçmişlerinden ne kadar uzağa gidebileceklerini ve onları ne kadar kısıtlı tutmak istediklerini söyleme özgürlüğüne sahipler.”
Yine de bu karakterlerle mevcut NPC'lerle yapabileceğinizden daha fazlasını yapabileceksiniz. Mukherjee'nin verdiği örneklerden biri, oyunda ilerleyebilmeniz için bir NPC'den kendini feda etmesini istemek, ki bu da oyunlarda çok ilginç ahlak anlatıları ortaya çıkarabilecek.
Convai teknolojisinin oyun dünyasının ötesinde de kullanım alanları olduğunun açık olduğu ifade ediliyor. Mukherjee, yapay zekâ tarafından üretilen karakterlerin potansiyel olarak otellerde veya havaalanlarında sanal konsiyerj görevi görebileceğini, konum tabanlı bilgi yoluyla yol tarifi verebileceğini veya markalar için aracı olarak hareket edebileceğini belirtti.
Convai, sözleşmeden kaynaklanan nedenlerle şu anda birlikte çalıştığı şirketlerin adını veremeyeceğini söylese de Mukherjee, teknolojinin yakında gerçek dünyaya yayılacağını söylüyor. Başlangıçta, bu gruplar oyunları daha hızlı bir şekilde piyasaya sürme eğiliminde olduğundan, küçük ve orta ölçekli geliştiricilerden olacak. Ancak Convai, teknolojiyi oyunlara dahil etmek için daha büyük stüdyolarla çalıştığını söylüyor.
Mukherjee, "Bunu duyurma konusunda daha ihtiyatlı davranıyorlar. Bu muhtemelen 2-3 yıl daha sürecek. Bir grup ortağımız var ama bu bizim paylaşacağımız bir bilgi değil” diye konuştu.