Ordu'da 'Sosyal Market' ile hayata geçirilen destek modeli
Ordu'da Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler öncülüğünde açılan Sosyal Market, ihtiyaç sahibi vatandaşlar ve üniversite öğrencilerine markete girer gibi alışveriş yapma imkânı sunuyor. Hanelere özel hazırlanan puanlı kartlar ile kullanıcılar, koli yardımlarının ötesinde öncelikli ihtiyaçlarını özgürce seçebiliyor.
Puanlı kart sistemi ve kullanıcıya sunduğu özgürlük
Puanlı kart uygulaması sayesinde yardım alan kişiler, kendilerine tanımlanan haklar çerçevesinde istedikleri ürünleri edinebiliyor. Bu yaklaşım, yardımı alanda damgalama hissini azaltırken ihtiyaçların daha isabetli karşılanmasına olanak tanıyor.
Ürün çeşitliliği: Gıdadan kırtasiyeye
Market, ürün çeşitliliği bakımından şehirdeki diğer marketleri aratmayacak şekilde düzenlenmiş. Vatandaşlar gıda malzemelerinin yanı sıra giyim, temizlik ve kırtasiye ürünlerinden de yararlanabiliyor. Bu kapsam, özellikle öğrencilere yönelik kırtasiye desteğiyle eğitim odaklı fayda sağlıyor.
Üniversite öğrencilerine sağlanan kolaylık
Ordu'ya öğrenim görmek için gelen üniversite öğrencileri de Sosyal Market'ten yararlanabiliyor. Market, bazı öğrencilerin aylık gıda harcamalarını azaltmalarına, bazılarının ise kırtasiye ihtiyaçlarını ücretsiz karşılama imkânı bularak eğitime daha rahat odaklanmalarına yardımcı oluyor.
Uzak ilçeler için mobil çözüm
Markete gelemeyen uzak ilçelerdeki ihtiyaç sahipleri için geliştirilen mobil uygulama üzerinden seçilen ürünler, vatandaşların kapılarına kadar götürülüyor. Bu uygulama, erişimi kolaylaştırarak hizmetin şehir geneline eşit şekilde ulaşmasını hedefliyor.
Kapsam ve erişim
Açıldığı günden bu yana Sosyal Market, temel ihtiyaçların karşılanmasında önemli bir rol oynuyor; her ay 2 bin 10 ihtiyaç sahibi bu hizmetten yararlanıyor. Market, koli yardımlarının ötesinde bireysel tercihleri dikkate alan bir destek modeli sunarak yerel yardımlaşma mekanizmasını güçlendiriyor.
MARKET SAYESİNDE KİMİ ÖĞRENCİ AYLIK GIDA MASRAFINI AZALTIRKEN, KİMİ DE KIRTASİYE İHTİYACINI ÜCRETSİZ KARŞILAYARAK EĞİTİMİNE DAHA FAZLA ODAKLANMA İMKANI BULDU.