ÖRAV, 440 binden fazla öğretmene mesleki ve kişisel gelişim desteği sağladı

ÖRAV, Garanti BBVA öncülüğünde 2008’den beri 65 şehirde 440 binden fazla öğretmene ulaşarak öğretmen gelişimini sürdürülebilir bir modele dönüştürdü.

Yayın Tarihi: 24.11.2025 10:31
Güncelleme Tarihi: 24.11.2025 10:31

ÖRAV, 440 binden fazla öğretmene mesleki ve kişisel gelişim desteği sağladı

ÖRAV, öğretmen gelişimini sürdürülebilir ve erişilebilir bir modele dönüştürdü

Garanti BBVA’nın kurucusu olduğu Öğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV), Türkiye genelinde öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimini merkeze alan kapsamlı bir dönüşüm modeli oluşturdu. 2008 yılında kurulan vakıf, hem yüz yüze eğitimler hem de dijital platformu eKampüs üzerinden sunduğu çevrim içi programlarla eğitimcilerin çağdaş yöntemlerle donatılmasını hedefliyor.

Ulaşım ve etki ölçeği

ÖRAV, 65 şehirde görev yapan 418 kısmi zamanlı eğitimci ve 19 kişilik uzman ekip tarafından yürütülen projelerle, kuruluşundan bu yana 440 binden fazla öğretmenin mesleki yolculuğuna eşlik etti. Vakfın etkinlikleri ve eğitimleri aracılığıyla oluşturulan ağ, öğretmenler vasıtasıyla 12 milyondan fazla öğrencinin öğrenme deneyimini desteklemeyi amaçlayan kalıcı bir etki alanı yarattı.

Kurumsal vizyon ve yönetim mesajı

Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı ve ÖRAV Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Taşçı Firuzbay, 24 Kasım Öğretmenler Günü vesilesiyle yaptığı açıklamada eğitime sunulan desteği ülkenin geleceğine yapılan değerli katkı olarak tanımladı. Firuzbay, eğitimin kalıcı etkisinin temel unsurunun eğitimcilerin güçlenmesi olduğunu vurguladı ve şu değerlendirmeyi paylaştı:

"Bu nedenle Garanti BBVA olarak eğitime sunulan her desteği, ülkemizin geleceğine yapılan en değerli katkı, önemli bir sosyal sorumluluk alanı olarak görüyoruz. Kurucusu ve daimî destekçisi olduğumuz ÖRAV ile öğretmenlerimizin mesleki ve kişisel gelişimine katkı sağlamak ve öğrencilerimizin de nitelikli eğitime erişim hakkını korumak için yola çıktık. ÖRAV, kurulduğu günden bu yana öğretmenlere erişilebilir, yenilikçi ve bilimsel temelli gelişim fırsatları sunarak Türkiye’de benzersiz bir değer oluşturdu. ÖRAV’ın bugüne kadar ulaştığı öğretmen sayısının yanı sıra asıl anlamı, bir öğretmenin bu eğitimlerle ulaştığı bir tek bilgiyi dahi, aynı gün öğrencisiyle paylaşmasında ve yarınlarımıza ilham olmasında saklı. Biliyoruz ki, geleceğin en kritik becerileri olan üreticilik, araştırma merakı, toplumsal duyarlılık, dijital farkındalık ve duygusal dayanıklılık, ancak öğretmeni güçlenmiş bir eğitim ekosisteminde mümkün oluyor."

Program yaklaşımı ve içerik odağı

ÖRAV’ın modelinde her program öğretmenin gerçek sınıf deneyimlerinden hareketle tasarlanıyor; günlük eğitim sorunlarına uygulanabilir çözümler sunuluyor. Eğitim içerikleri pedagojik araştırmalar, çağdaş öğrenme kuramları ve uluslararası iyi uygulamalar doğrultusunda şekillendiriliyor. Vakfın sunduğu eğitimler arasında dijital okuryazarlık, sosyal-duygusal öğrenme, çocuk koruma, kapsayıcı sınıf yönetimi ve aile-toplum etkileşimi gibi öncelikli alanlar yer alıyor.

Dijital erişim ve sahada etkileşim

eKampüs çevrim içi platformu, Türkiye’nin en uzak noktalarındaki öğretmenlerin bile gelişim fırsatlarına erişmesini sağlıyor. Bunun yanı sıra Eğitim Şenlikleri, atölyeler ve gönüllü buluşmalar öğretmenlerin birbirinden öğrenmesini, iyi uygulamaların yayılmasını ve dayanışma kültürünün güçlenmesini destekliyor. ÖRAV yetkilileri, modelin amacını öğretmeni değişimin takipçisi olmaktan çıkarıp aktif katılımcı hâline getirmek olarak özetliyor.

Sürdürülebilir etki ve gelecek taahhüdü

ÖRAV Genel Müdürü Arzu Atasoy ise vakfın hedefini Türkiye’de öğretmen gelişimini sürdürülebilir, bilimsel ve erişilebilir bir sisteme dönüştürmek olarak tanımlıyor. Atasoy, sundukları kapsamlı eğitimlerle öğretmenlerin motivasyonunu, mesleki gücünü ve sınıftaki etki alanını büyütmeyi amaçladıklarını belirtti ve şunları söyledi:

"2008’de bankanın öncülüğünde çıktığımız bu yolculukta hedefimiz, Türkiye’de öğretmenlerin gelişimini sürdürülebilir, bilimsel ve erişilebilir bir sistem haline getirmekti. Öğretmen Akademisi Vakfı olarak, standart yöntemlerle eğitime destek veren bir sivil toplum kuruluşu olmanın ötesine geçen, Türkiye’de öğretmen gelişiminin sistemli, ölçülebilir ve sürdürülebilir bir modele kavuşmasının en güçlü örneklerinden biriyiz."

Özetle, ÖRAV’ın modeli öğretmen gelişimini hem bireysel hem de sistemik düzeyde ele alarak, eğitimde kalıcı ve yaygın etki oluşturmayı hedefliyor. Vakıf, okul içi uygulamalardan dijital öğrenme platformlarına kadar uzanan çok kanallı yaklaşımıyla öğretmenleri güçlendirmeye devam ediyor.

GARANTİ BBVA’NIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TOPLUMSAL DEĞER OLUŞTURMA HEDEFİ DOĞRULTUSUNDA KURUCUSU OLDUĞU...

GARANTİ BBVA’NIN SÜRDÜRÜLEBİLİR TOPLUMSAL DEĞER OLUŞTURMA HEDEFİ DOĞRULTUSUNDA KURUCUSU OLDUĞU ÖĞRETMEN AKADEMİSİ VAKFI (ÖRAV), TÜRKİYE’NİN DÖRT BİR YANINDA ÖĞRETMEN GELİŞİMİNİ MERKEZE ALAN ÖRNEK BİR DÖNÜŞÜM MODELİNE DÖNÜŞTÜ. ÖRAV, 65 ŞEHİRDE GÖREV YAPAN 418 KISMİ ZAMANLI EĞİTİMCİ VE 19 KİŞİLİK UZMAN EKİP TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN PROJELERİYLE, KURULDUĞU GÜNDEN BU YANA 440 BİNDEN FAZLA ÖĞRETMENİN MESLEKİ YOLCULUĞUNA EŞLİK ETTİ.

GARANTİ BBVA GENEL MÜDÜR YARDIMCISI VE ÖRAV YÖNETİM KURULU BAŞKANI EBRU TAŞÇI FİRUZBAY

Yazar
EDİTÖR

Murat Doğan

Ben Murat Doğan, 30 yaşındayım, İstanbul. aksiyon.com.tr'de Yaşam kategorisi için yazıyorum. Aslında 'yaşıyorum' desem daha doğru! Gastronomi ve seyahat yazarıyım. Sürekli yeni yerler keşfeder, yeni lezzetler denerim. Samimi, keyifli ve 'gurme' bir anlatımım olduğunu söylerler.