Nuri Çetin: gençliğe yapılan yatırım geleceğe yapılan yatırımdır

Yeşilay Onursal Başkanı Nuri Çetin, Kütahya'da açılan Yeşilay Gençlik Merkezi ve Kafe 1920'nin gençlerin gelişimine ve bağımlılıkla mücadeleye katkı sağlayacağını vurguladı.

Yayın Tarihi: 27.06.2026 11:01
Güncelleme Tarihi: 27.06.2026 11:01

Nuri Çetin: gençliğe yapılan yatırım geleceğe yapılan yatırımdır

Nuri Çetin: gençliğe yapılan yatırım geleceğe yapılan yatırımdır

Yeşilay Onursal Başkanı Nuri Çetin, Kütahya'da açılışı yapılan Yeşilay Gençlik Merkezi ve Kafe 1920'nin gençlerin yetişmesi ve bağımlılıkla mücadelede önemli bir rol oynayacağını belirtti. Açılış töreni, 30 Ağustos Mahallesi'nde gerçekleştirildi ve programa İçişleri Bakan Yardımcısı Ali Çelik, Kütahya Valisi Musa Işın, Yeşilay Genel Başkanı Mehmet Dinç ile protokol üyeleri katıldı.

Çetin'in konuşması

Konuşmasına katılımcılara teşekkür ederek başlayan Çetin, 'Bugün burada açılışını gerçekleştirdiğimiz tesislerin bütün gençlerimizin yetişmesine, gelişmesine ve hayata daha güçlü hazırlanmasına katkı sağlamasını diliyorum' dedi. Tesisleri yalnızca bir bina olarak görmediğini, aynı zamanda gençlerin eğitim ve sosyal gelişimine dokunan alanlar olarak nitelendirdi.

Yaklaşık yarım asra yaklaşan Yeşilay gönüllülüğü geçmişine sahip ve 16 dönem boyunca Kütahya Şube Başkanlığı görevini yürüten Çetin, bu yatırımların 'bağımlılıkla mücadelede önemli bir rol üstleneceğini' vurguladı.

Yeşilay ile tanışma hikâyesi

Çetin, Yeşilay ile tanışmasının gençlik yıllarında 'bir çay bahçesinde' başladığını anlattı. Büyüklerinin örnek davranışları ve verdikleri desteğin, kendilerinin ve arkadaşlarının eğitim hayatındaki başarısının temelini oluşturduğunu ifade etti. 'Bize her zaman dürüst, çalışkan ve başarılı olmamız gerektiği söylendi. Maddi veya manevi herhangi bir sıkıntımız olduğunda da büyüklerimiz yanımızda oldu' sözleriyle o dönemin önemine dikkat çekti.

Kurumsal destekler ve mülkiyet düzenlemesi

Çetin, Yeşilay'ın Kütahya'daki kurumsal gelişim sürecine de değindi. 1990 yılında şube başkanlığı döneminde dönemin Kütahya Valisi merhum Kaya Uyar öncülüğünde gerçekleştirilen toplantılar sayesinde birçok iş insanı ve hayırseverin Yeşilay'a destek verdiğini, bu desteklerin fiziki yatırımlara katkı sunduğunu anlattı. 'Daha biz talepte bulunmadan kurumumuza yer tahsisi yapıldı' ifadeleriyle o dönemin dayanışmasını aktardı.

Son yıllarda bazı tesislerin tahsis sürelerinin sona erme riski bulunduğunu, 2024'te tahsis süresine ilişkin belirsizliklerin gündeme geldiğini belirten Çetin, dönemin yöneticileriyle yapılan görüşmeler sonucunda sorunun çözüldüğünü kaydetti. Çalışmaların, 'Sayın Bakanımızın ve Sayın Valimizin destekleriyle' geniş bir perspektiften ele alındığını ve tesislerin mülkiyetine ilişkin önemli adımlar atılarak alanların Yeşilay hizmetine kazandırıldığını söyledi. Bu noktayı vurgularken emeği geçenlere şükranını iletti.

Gelecek hedefleri ve teşekkür

Yeşilay Genel Merkezi ve Genel Başkan Mehmet Dinç'in gençlere yönelik yatırımlara önem verdiğini belirten Çetin, yeni projelerin hayata geçirilmesi için çalışmaların süreceğini ifade etti. Yeşilay'ın yalnızca bağımlılıkla mücadele eden bir kuruluş olmadığını, aynı zamanda gençlerin sosyal, kültürel ve kişisel gelişimlerine katkı sağlayan bir sivil toplum kuruluşu olduğunu söyledi.

Konuşmasını, 'Bizler bu davanın gönüllüleri olarak her zaman Yeşilay'ın yanında olmaya devam edeceğiz. Hiçbir zaman pes etmek yok. Gençlerimiz için çalışmayı sürdüreceğiz' sözleriyle tamamlayan Çetin, açılışın Kütahya'ya hayırlı olmasını diledi ve emeği geçenlere teşekkür etti.

Program sonunda Nuri Çetin'e, İçişleri Bakan Yardımcısı Ali Çelik ve Yeşilay Genel Başkanı Mehmet Dinç tarafından 'Yeşilay Üstün Hizmet Madalyası' takdim edildi.

İÇİŞLERİ BAKAN YARDIMCISI ALİ ÇELİK (ORTADA) VE YEŞİLAY GENEL BAŞKANI MEHMET DİNÇ (SOLDA)...

İÇİŞLERİ BAKAN YARDIMCISI ALİ ÇELİK (ORTADA) VE YEŞİLAY GENEL BAŞKANI MEHMET DİNÇ (SOLDA) TARAFINDAN, YEŞİLAY ONURSAL BAŞKANI NURİ ÇETİN'E, (SAĞDA) 'YEŞİLAY ÜSTÜN HİZMET MADALYASI' TAKDİM EDİLDİ.

Yazar
EDİTÖR

Fatma Öztürk

Merhaba, ben Fatma Öztürk. 26 yaşındayım, İzmir. aksiyon.com.tr Gündem için yerel yönetimler ve şehir haberlerini takip ediyorum. Benim önceliğim insan hikayeleri ve toplumsal sorunlar. Vatandaşın sesini duyurmayı seviyorum, empati yeteneğimin yüksek olduğunu söylerler.