
Niloya'nın Başarılı Yolculuğu
Türkiye'nin yerli ve milli çizgi film kahramanı Niloya, 10 yıllık ekran yolculuğunda yeni bir başarı halkası daha ekledi. Çocukların dünyasına neşe katmayı, hayal güçlerini beslemeyi ve gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlayan Niloya, YouTube kanalında 6 milyon aboneyi aşarak, çevrim içi platformlardaki başarısını taçlandırdı.
İzlenme İstatistikleri ve İçerik Üretimi
TRT Çocuk ekranlarında ve YouTube kanallarında yayınlanan içeriklerinin yanı sıra, şehir şehir dolaşarak müzikallerle de seyircilerle buluşan Niloya ve arkadaşları, toplamda yaklaşık 6 milyar görüntülenme ve 580 milyon saat izlenme süresi ile Türkiye'nin en büyük çocuk içerik kanalları arasında yer alıyor.
Çocuk Gelişimine Katkı Sağlayan Senaryolar
Senaryoları psikologlar ve pedagoglar eşliğinde hazırlanan bu içerikler, Türkçe, İngilizce, İspanyolca, İtalyanca, Portekizce, Arapça ve işaret dili olmak üzere 7 farklı dilde yayınlanıyor. Niloya, aile değerleri, tasarruflu olmayı, olaylara farklı bakış açıları kazandırmayı, dayanışmayı ve yeni arkadaşlıklar kurmayı eğlenceli ve hafızalarda kalıcı şarkılar eşliğinde aktarıyor.
Hedef Kitle ve Demografik Veriler
Kanalın verilerine göre, izleyicilerin %76’sı akıllı televizyonlardan, %19’u cep telefonlarından ve %3’ü tabletlerden içerik izliyor. Abonelerin %47’si 25-34 yaş aralığında, %26’sı ise 35-44 yaş grubunda bulunuyor. Cinsiyet dağılımında ise, izleyicilerin %55’i kadın, %45’i erkek izleyicilerden oluşuyor.
Şehirler ve Uluslararası İzleyici
İzleyici kitlesinin en çok bulunduğu şehirler arasında İstanbul ilk sırada yer alırken, ardından Ankara, İzmir, Adana, Bursa, Diyarbakır, Gaziantep, Konya ve Azerbaycan’ın başkenti Bakü gelmektedir.
Animasyon Sektöründeki Büyüme
Animasyon sektörü, hem çocukları hem de yetişkinleri hedef kitle olarak benimseyen, küresel medya ve eğlence pazarında hızla büyüyen bir alan olarak dikkat çekiyor. Son araştırmalara göre, animasyon pazarının büyüklüğü 2023 yılında 408,08 milyar dolar olarak değerlendirilirken, bu pazarın 2031 yılına kadar 592,5 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Türk dizi sektörü de 2024 yılında ihraç ettiği 300'den fazla yapımla 500 milyon doların üzerinde gelir elde etmeye hazırlanıyor.