Niğde ve Konya'dan UCLG'de tarihi başarı
Merkezi Barselona’da bulunan ve dünya nüfusunun yüzde 70’ini temsil eden Uluslararası Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Teşkilatı’nda (UCLG) Türkiye dönemi başladı.
Fas'taki olağan kongrede alınan karar
Fas'ta düzenlenen UCLG Dünya Teşkilatı Olağan Kongresi'nde, Türkiye adına katılan temsilciler önemli bir başarıya imza attı. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, UCLG başkanlığına seçildi ve Niğde Belediye Başkanı Emrah Özdemir, UCLG yönetim kurulu üyeliğine getirildi.
Bu sonuç, Türk belediyecilik anlayışının uluslararası platformda artan itibarını ve Türkiye'nin yerel yönetimler alanındaki görünürlüğünü güçlendiriyor.
UCLG'nin kapsamı ve etkisi
UCLG, dünya çapında en büyük yerel ve bölgesel yönetimler örgütü olarak 140 farklı ülkede faaliyet gösteriyor. 240 binden fazla şehir, belediye, bölgesel yönetim ve metropol ile 175'ten fazla ulusal yerel yönetim birliğini çatısı altında bulunduruyor ve bu ağ aracılığıyla yaklaşık 5 milyar kişiyi, yani dünya nüfusunun %70'ini temsil ediyor.
Başkan Özdemir'in değerlendirmesi
Niğde Belediye Başkanı Emrah Özdemir, seçim sonuçlarını değerlendirirken şunları söyledi: "Dünya’ya örnek Belediyeciliğimizle sınırları aştık evelallah. Konya Büyükşehir Belediye Başkanımız Uğur İbrahim Altay, Fas’ta gerçekleştirilen UCLG Dünya Teşkilatı Olağan Kongresi’nde UCLG Başkanlığına, şahsım da Yönetim Kurulu Üyeliği’ne seçildik. Bu zafer Niğde’miz, Konya’mız nezdinde tüm Türkiye’nin zaferidir".
DÜNYA BELEDİYELER BİRLİĞİ’NDE NİĞDE VE KONYA’DAN TARİHİ BAŞARI