Bist 100
10.643,58 3%
DOLAR
32,21 -0,22%
EURO
35,12 -0,22%
ALTIN
2.492,01 1,55%

NASA hibrit ve tamamen elektrikli yeni uçak teknolojisi geliştirecek!

NASA, hem yakıt tüketimi ve gürültü seviyesini düşürecek yeni uçak teknolojileri üzerinde çalışıyor. Ayrıca, hibrit ve tamamen elektrikli yeni uçaklar da üretilecek.

Yayın Tarihi: 16.12.2023 10:43
Güncelleme Tarihi: 16.12.2023 10:43

NASA hibrit ve tamamen elektrikli yeni uçak teknolojisi geliştirecek!

NASA, 2030 yılına kadar toplu olarak yakıt tüketiminde yüzde 30'luk bir azalmayı sağlayacak ve aynı zamanda gürültüyü ve geleneksel kirleticilerin emisyonlarını azaltabilecek bir dizi uçak teknolojisini göstermek için havacılık paydaşlarıyla ortaklık kuracak.

ABD endüstrisi ile maliyet paylaşımı ortaklıkları ve Sürdürülebilir Uçuş Ulusal Ortaklığı (SFNP) aracılığıyla diğer federal kurumlarla iş birliği, 2020'lerin sonlarında agresif iklim ve verimlilik hedeflerine ulaşmak için ihtiyaç duyulacak oyunun kurallarını değiştiren, ultra verimli uçaklar için gerekli teknolojiler geliştirilecek.

Bu gelişmiş teknolojiler kullanılarak, çevresel performansta değişikliğe sahip yeni dar gövdeli uçakların 2030'larda ve yeni geniş gövdeli uçakların ise 2040'larda filoya girmesi planlanıyor.

uçak

HİBRİT VE TAMAMEN ELEKTRİKLİ UÇAKLAR GELİŞTİRİLECEK

NASA ayrıca, kriyojenik yakıtlar gibi yeni enerji kaynaklarından yararlanmak veya hibrit veya tamamen elektrikli tahrik teknolojilerini dahil etmek için tasarlananlar gibi uçak ve tahrik sistemlerinin keşif araştırmalarına da öncülük edecek. Kurum, sürdürülebilir havacılık yakıtlarının ve diğer geleneksel olmayan yakıtların fizibilitesini ve iklim üzerindeki etkilerini ve bunların güvenli bir şekilde benimsenmesini sağlayacak ilgili teknolojileri değerlendiriyor.

Öte yandan; NASA, havacılıkta bağlantı ve hızın artırılmasının önündeki engelleri anlamak ve aşmak için sistematik olarak çalışıyor. NASA, X-59 sessiz süpersonik uçağı kullanarak uçuş gösterileri yoluyla sessiz süpersonik teknolojinin toplum tarafından kabul edilebilirliğini değerlendirecek ve iniş ve kalkış gürültüsü, üst atmosferik emisyonlar ve uçak verimliliği ile ilgili diğer zorluklara çözüm arıyor.