Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) yayınladığı bir duyuruyla, "otomatik yönlendirme" özelliği açıkken meydana gelebilecek kazalar nedeniyle ABD'de iki milyondan fazla Tesla'nın geri çağrılmasını talep etti.
Bu durumdan etkilenen bazı modeller şöyle: 2020-2023 Model Y, 2016-2023 Model X, 2017-2023 Model 3 ve 2012-2023 Model S
Bu gelişme, aslında Tesla sahiplerinin araçlarını fiziksel olarak tamir edilmek üzere teslim etmeleri gerektiği anlamında bir geri çağırma anlamına gelmiyor. Bunun yerine, aralık ayında diğer şeylerin yanı sıra belirli şartlarda otomatik yönlendirmeyi sınırlandıracak bir kablosuz yazılım güncellemesi şeklinde gelecek.
YENİ GÜNCELLEMELER GELECEK
Otomatik yönlendirme, tam otonom sürüş ile aynı şey değil. Aracı seyir hızında bir sürüş şeridinde tutmaya yardımcı olabilecek temel bir Tesla özelliği. Fakat sürücünün elini her zaman direksiyonda tutması gerekiyor. Bu geri çağırmanın bir parçası olan yazılım güncellemesi, görünüşe göre sürücüleri ellerini direksiyondan ayırmamaya teşvik eden daha fazla uyarı içerecek.
2023 yılı Tesla geri çağırmaları bakımından önemli bir yıl oldu. Şubat ayında, bir yazılım güncellemesi sayesinde giderilen tam otonom sürüş sorunları yüzünden benzer bir geri çağırma daha oldu. Temmuzda ise bazı Tesla'lar, eski yöntemlerle onarılması gereken emniyet kemeri sorunları yüzünden fiziksel olarak geri çağrılmıştı.