Mesleki eğitim programı KARDEMİR destekli ikinci mezunlarını verdi
Mezuniyet töreni ve katılımcılar
Karabük’te, KARDEMİR A.Ş. ile İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde yürütülen İkili Mesleki Eğitim Programı’nın ikinci dönem mezuniyet töreni KARDEMİR A.Ş. Eğitim ve Kültür Merkezinde gerçekleştirildi. Programı tamamlayan 31 öğrenci mezuniyet belgelerini aldı.
Program kapsamında öğrenciler Makine Bakım Onarım ve Endüstriyel Bakım Onarım alanlarında dört yıllık eğitim gördü. Eğitim modelinde haftanın üç günü KARDEMİR üretim sahalarında uygulamalı, iki günü ise okullarda teorik dersler yapıldı.
Törene KARDEMİR Genel Müdürü Niyazi Aşkın Peker, İl Millî Eğitim Müdürü Nevzat Akbaş, Karabük Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Fatih Çapraz, kurum yöneticileri, öğretmenler, öğrenciler ve aileleri katıldı.
Programın katkıları ve uygulama modeli
İl Millî Eğitim Müdürü Nevzat Akbaş, programın eğitim ile üretimi buluşturan örnek bir model olduğunu belirterek, öğrencilerin teorik bilgilerini gerçek üretim ortamlarında uygulama fırsatı bulduğunu ve iş disiplini ile mesleki becerileri yerinde kazandıklarını vurguladı. Akbaş, programın hayata geçirilmesinde emeği geçen KARDEMİR yönetimine, öğretmenlere, okul yöneticilerine ve velilere teşekkür etti.
KARDEMİR Genel Müdürü Niyazi Aşkın Peker ise demir-çelik sektörünün geleceği için nitelikli insan kaynağının önemine dikkat çekti ve gençleri üretim kültürü ile mesleki yetkinliklerle çalışma hayatına hazırlamaya devam edeceklerini söyledi.
Programın bu dönemdeki başarısı, başlangıçtaki 30 öğrenci sayısından günümüzde 122 aktif öğrenciye ulaşmasıyla da ortaya kondu. Uygulamanın, eğitim-sanayi iş birliğinin başarılı örneklerinden biri olduğu bildirildi.
Eğitim içeriği, istihdam ve mezun deneyimleri
Mezunlar meslek lisesi diploması ve ustalık belgesinin yanı sıra yabancı dil, bilgisayar ve kişisel gelişim eğitimlerinden yararlandı; başarılı öğrenciler için yurt dışı staj imkânları sağlandı. Geçen yıl ilk mezunlarını veren program kapsamında mezun olan 30 öğrenciden 13'ü KARDEMİR bünyesinde istihdam edildi.
Törende programın ilk mezunlarından İsmail Özden ile Talha Aynacıoğlu çalışma hayatındaki deneyimlerini paylaşarak yeni mezunlara tavsiyelerde bulundu.
Tören, dereceye giren öğrencilere ödüllerinin verilmesi ve mezunların kep atmasıyla son buldu.
KARABÜK'TE KARABÜK DEMİR-ÇELİK FABRİKALARI (KARDEMİR) A.Ş. İLE İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞ BİRLİĞİNDE YÜRÜTÜLEN İKİLİ MESLEKİ EĞİTİM PROGRAMI'NIN İKİNCİ DÖNEM MEZUNİYET TÖRENİNDE 31 ÖĞRENCİ DİPLOMALARINI ALIRKEN, PROGRAMIN NİTELİKLİ İŞ GÜCÜ YETİŞTİRMEDEKİ KATKISI VURGULANDI.