DOLAR
42,7 -0,05%
EURO
50,19 -0,05%
ALTIN
5.886,37 0,36%
BITCOIN
3.689.021,51 -0,63%

MEB'in 4. Sınıf Öğrencilerine Yönelik Ekran Kullanımı Araştırması Sonuçlandı

MEB, 4. sınıf öğrencilerinin dijital cihaz kullanımı alışkanlıklarını araştırarak önemli bulgular elde etti.

Yayın Tarihi: 22.03.2025 11:49
Güncelleme Tarihi: 22.03.2025 11:49

MEB'in 4. Sınıf Öğrencilerine Yönelik Ekran Kullanımı Araştırması Sonuçlandı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 3.230 ilkokul 4. sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirdiği "Dijital Dünyada Ekran Kullanımı Araştırması"nın sonuçlarını açıkladı. Araştırma, öğrencilerin dijital cihaz kullanım alışkanlıklarının eğitim süreçleri ve gelişim alanları üzerindeki etkilerini ortaya koydu.

Şubat ayında 17 büyükşehirdeki bilgisayar laboratuvarı bulunan okullarda yürütülen araştırmada, öğrencilerin dijital cihazları en çok hangi amaçla kullandığı belirlendi. Elde edilen verilere göre, öğrencilerin en yaygın dijital cihaz kullanım alanları şunlar oldu: yüzde 15,2 ile araştırma yapmak, yüzde 13,9 ile ödev yapma ve yüzde 12,1 ile bilgisayar oyunu oynamak.

Öğrencilere Yeniden Erişim Arzusu

Dijital cihazların kullanım sürelerine ilişkin bulgular ise dikkat çekti. Araştırmaya katılan 4. sınıf öğrencilerinin yüzde 60'ı, cihazlarını kapatır kapatmaz yeniden kullanma isteği duyduğunu belirtirken, yüzde 40,8'i bu durumun ardından 1 saat içinde tekrar cihazlarına yönelme eğiliminde olduğunu ifade etti.

Dijital Cihaz Olmadan Geçirilen Süre

Ayrıca, öğrencilerin yüzde 64,3'ü, "her zaman" ya da "bazen" dijital cihazlar olmadan bir gün geçirme zorluğu yaşadıklarını dile getirdi. Çalışma, öğrencilerin sosyal medya kullanım sürelerinin özellikle dikkat çekici olduğuna işaret ediyor. Öğrencilerin yüzde 36,1'i sosyal medyayı hiç kullanmadığını bildirirken, geriye kalanların büyük bölümünün günlük sosyal medya kullanıcısı olduğu belirlendi.

Mutsuzluk ve Yorgunluk Artışı

Araştırma, dijital cihazların öğrencilerin fiziksel, duygusal ve sosyal gelişimleri üzerinde önemli etkileri olduğunu gösterdi. Cihazlar ellerinden alındığında öğrencilerin yüzde 64,6'sı mutsuzluk ve yüzde 48,5'i öfke duyduğunu ifade etti. Ayrıca, cihaz kullanımının ardından öğrencilerin yüzde 64,5'i yorgun hissettiğini belirtti.

Dijital Ortamda Sosyalleşme

Öğrencilerin çoğu, dijital platformlar üzerinden akranlarıyla sosyalleşmeyi tercih ediyor. Verilere göre, yüzde 40,5'i dijital ortamda arkadaşlarıyla "her zaman" vakit geçirirken, yüzde 45,9'u "bazen" yapmaktadır. Öğrencilerin yüzde 64,2'si ise yemek yerken dijital cihaz kullandıklarını ifade etti.

Dijital Kullanımın Etkileri ve Önlemler

Araştırma sonuçları, öğrencilerin dijital cihaz kullanım alışkanlıklarının eğitim süreçleri ve psikososyal gelişimleri üzerinde ciddi etkiler yarattığını gösterdi. Bu bağlamda, bilinçli teknoloji kullanımını teşvik edecek stratejilerin geliştirilmesi, aile eğitimlerinin yaygınlaştırılması ve dijital farkındalık çalışmalarının artırılması gerektiği vurgulanmaktadır.

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı