Manisa'da bağımlılıkla mücadelede önleyici adımlar masaya yatırıldı

Vali Vahdettin Özkan başkanlığında gerçekleşen kurul toplantısında 2026 ilk beş aylık çalışmalar değerlendirildi; önleyici faaliyetler, koordinasyon ve veri temelli yaklaşımlar vurgulandı.

Yayın Tarihi: 24.06.2026 10:14
Güncelleme Tarihi: 24.06.2026 10:18

Manisa'da bağımlılıkla mücadelede önleyici adımlar masaya yatırıldı

Manisa'da bağımlılıkla mücadelede önleyici adımlar masaya yatırıldı

Toplantı ve katılımcılar

Bağımlılıkla Mücadele İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı, Vali Vahdettin Özkan başkanlığında Şehzadeler Kaymakamlığı Toplantı Salonunda gerçekleştirildi. Toplantıya kurul üyesi kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcileri, yerel yönetimler, üniversite, sivil toplum kuruluşları ve ilgili kurumların yöneticileri katıldı.

Açılış konuşması ve önleyici yaklaşım vurgusu

Açılış konuşmasında Vali Vahdettin Özkan, bağımlılıkla mücadelenin tüm kurumların ortak sorumluluğu olduğunu belirterek, sağlıklı ve huzurlu bir toplum oluşturma hedefi doğrultusunda çalışmaların kararlılıkla sürdüğünü ifade etti.

Vali Özkan, toplumun zararlı alışkanlıklardan uzak bir yaşam iklimine kavuşmasının önemine dikkat çekerek, "Sağlıklı, huzurlu ve zararlı maddelerden uzak bir şehir ve memleket idealine ulaşabilmek için her birimize düşen fiili görevler bulunmaktadır. Bu görevleri etkin şekilde yerine getirmemiz gerekmektedir. Kurul üyeleri olarak zararlı maddelerle mücadele eylem planının genel çerçevesini, ruhunu ve esaslarını biliyoruz. Bu anlayışı bütün kurumlarımıza ve birimlerimize aktardık. İlçe eylem planlarımızı ve sektörel eylem planlarımızı hazırladık. Bundan sonraki süreçte emniyet teşkilatımız, jandarma teşkilatımız, milli eğitim camiamız ve ilgili tüm kurumlarımızın güçlü iş birliğiyle bu seferberliği hep birlikte sürdürmeye devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.

Konuşmasında ayrıca önleyici ve kapsayıcı yaklaşımın önemine vurgu yapan Vali Özkan, "Sahada tek bir kişiyi dahi dışarıda bırakmayacak bir anlayışla hareket etmeliyiz. Risk altındaki bireylere zamanında ulaşmak, onları doğru destek mekanizmalarıyla buluşturmak ve rehabilitasyon süreçlerini etkin şekilde takip etmek büyük önem taşımaktadır. Bunun yanında madde arzının kontrol altında tutulması, denetim ve güvenlik faaliyetlerinin kararlılıkla sürdürülmesi gerekmektedir. Günümüzde bilgi teknolojilerinin etkin ve yaygın kullanılması, veri temelli analizlerin yapılması ve elde edilen sonuçların sahadaki uygulamalara yansıtılması mücadelemizin başarısını artıracaktır. Kurumlarımızın sahip olduğu verileri ortak bir anlayışla değerlendirerek riskleri önceden tespit etmeli, gerekli tedbirleri gecikmeden hayata geçirmeliyiz" dedi.

Vali Özkan, mücadelenin sürdürülebilirliğinin önemine değinerek, "Değişen şartları ve ortaya çıkabilecek riskleri sürekli takip ederek gerekli tedbirleri zamanında almak büyük önem taşımaktadır. Bu mücadelede başarı; kararlılık, koordinasyon ve süreklilikle mümkündür." ifadelerini kullandı.

Sunumlar ve saha çalışmaları

Açılış konuşmasının ardından İl Sağlık Müdürlüğü tarafından "Bağımlılık ile Mücadele 2026 Yılı İlk 5 Aylık İl Değerlendirme Sunumu" yapıldı. Sunumda bağımlılıkla mücadele kapsamında yürütülen eğitim faaliyetleri, danışmanlık ve tedavi hizmetleri, rehabilitasyon çalışmaları, davranışsal bağımlılıklarla mücadele faaliyetleri ile arz ve taleple mücadele alanında yürütülen çalışmalar hakkında bilgi verildi.

Sunumda ayrıca rehabilitasyon sürecindeki bireyler ve ailelerine yönelik destek mekanizmaları, Sosyal Risk İndeksi uygulaması ve farkındalık faaliyetleri değerlendirilirken, tütün mamullerinin yasadışı ticaretiyle mücadeleye ilişkin çalışmalar da ele alındı. İl Emniyet Müdürlüğü ve İl Jandarma Komutanlığı tarafından gerçekleştirilen operasyonlar ve denetim faaliyetleri kurul üyelerine aktarıldı.

Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından okullarda yürütülen Türkiye Bağımlılıkla Mücadele Programı, Okullarda Bağımlılığa Müdahale Programı ve Yeşilay Kulübü çalışmaları ile öğrenci, veli ve eğitim çalışanlarına yönelik faaliyetler sunuldu. Manisa Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü ise gençlik merkezleri, öğrenci yurtları ve spor tesislerinde gerçekleştirilen önleyici eğitimler ve gençlerin sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazanmalarına yönelik sosyal, kültürel ve sportif faaliyetleri değerlendirdi.

Karar ve sonuç

Toplantı, kurul üyelerinin görüş ve önerilerinin alınmasının ardından bağımlılıkla mücadelede kurumlar arası iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik alınan kararlarla sona erdi.

BAĞIMLILIKLA MÜCADELE İL KOORDİNASYON KURULU TOPLANTISI, VALİ VAHDETTİN ÖZKAN BAŞKANLIĞINDA...

BAĞIMLILIKLA MÜCADELE İL KOORDİNASYON KURULU TOPLANTISI, VALİ VAHDETTİN ÖZKAN BAŞKANLIĞINDA GERÇEKLEŞTİRİLDİ. TOPLANTIDA 2026 YILININ İLK BEŞ AYINDA YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR DEĞERLENDİRİLİRKEN, KURUMLAR ARASI KOORDİNASYONUN GÜÇLENDİRİLMESİ VE ÖNLEYİCİ FAALİYETLERİN ARTIRILMASINA YÖNELİK KONULAR ELE ALINDI.

BAĞIMLILIKLA MÜCADELE İL KOORDİNASYON KURULU TOPLANTISI, VALİ VAHDETTİN ÖZKAN BAŞKANLIĞINDA...

Yazar
EDİTÖR

Ali Yıldırım

Ben Ali Yıldırım, 31 yaşındayım, İstanbul. aksiyon.com.tr Gündem ekibinin gece editörüyüm. Siz uyurken ben gelen haber akışını yönetir, manşetleri belirlerim. Stres altında çalışmaya alışkınım ama ekibi ayakta tutan espriler de benden çıkar.