Kırıkkale'de makam odası sosyal tesise dönüştürüldü
Kırıkkale Belediyesi, daha önce belediye başkanlığı makam odası olarak kullanılan binayı kapsamlı bir düzenlemeyle sosyal tesise çevirerek vatandaşların hizmetine sundu. Tesis, yapılan törenle dualarla açıldı.
Tesisin özellikleri
İki katlı binada gerçekleştirilen dönüşüm sonucunda tesis; restoran, kafe, birden fazla VIP salon ve çeşitli toplantı alanları barındırıyor. Tesis, günlük olarak 08.00 - 24.00 saatleri arasında hizmet verecek. Menüsünde sıcak ve soğuk içeceklerin yanı sıra pide çeşitleri, ızgara ürünleri, pizza, hamburger ve farklı lezzetler ekonomik fiyatlarla sunulacak.
Restoran bölümünde 68 kişilik ana salon ile farklı kapasitelerde VIP odalar ve toplantı alanları yer alıyor. Fuaye alanları ve 75 kişilik açılır kapanır özellikli kafeterya dahil edildiğinde tesisin toplam kapasitesi, kafeyle birlikte aynı anda yaklaşık 170 kişiyi ağırlayabilecek seviyede.
Amaç ve kullanım
Tesisin yalnızca günlük kullanım için değil; sivil toplum kuruluşları, özel davetler, toplantılar ve küçük ölçekli organizasyonlar için de yeni bir buluşma noktası olması hedefleniyor. Belediye yetkilileri, mekanın farklı toplumsal kesimlerin bir araya gelebileceği, erişilebilir ve ekonomik bir seçenek olmasını amaçladıklarını belirtiyor.
Belediye başkanının açıklamaları
Belediye Başkanı Ahmet Önal, İHA muhabirine yaptığı açıklamada tesisin kentteki ihtiyacı karşılayacağını vurguladı. Önal, "2 katlı bir binamız var. Büyük bir yemek salonumuz, 4 tane VIP odamız, büyük bir toplantı odamız, fuaye alanlarımız ve 75 kişilik açılır kapanır özelliğe sahip kafeteryamız var. Toplamda aynı anda 170’in üzerinde kişiyi ağırlayacak bir tesis yaptık" dedi. Önal, vatandaşlardan gelen talep üzerine projeyi hayata geçirdiklerini, kaliteli hizmeti düşük ve ekonomik fiyatlarla sunmayı hedeflediklerini ifade etti.
Vatandaşların tepkileri
Açılışa katılan vatandaşlar tesisin kent için önemli bir ihtiyaç olduğunu belirtti. Ömer Atmaca, "Kırıkkale’ye güzel bir eser olmuş. Çok güzel ve lüks bir yer. Bizler emekliyiz. Gelip burada dinleniriz, yemeğimizi yeriz, sohbetimizi yaparız. Allah yapanlardan razı olsun" dedi. İblige Akçadağ ise, "Kırıkkale’ye yeni bir hizmet geldi. Halka açık, insanları ayırt etmeden başkanımız çok güzel çalışıyor" ifadelerini kullandı.
Mahalle muhtarları da tesisin kente katkısını vurguladı. Tepebaşı Mahallesi Muhtarı Zülkarneyn Kılınç, şehir dışından gelen misafirleri nezih bir ortamda ağırlamak için tesisin iyi bir seçenek olacağını belirtti. Ovacık Mahallesi Muhtarı Dursun Aktaş ise iç dizayn ve hizmet anlayışını beğendiğini ifade ederek herkesi tesise davet etti.
Halkın kullanımına açık olarak tanımlanan tesisin, sosyal ve kültürel buluşmalar için merkezi bir rol oynaması bekleniyor.
Belediye Başkanı makam binasını sosyal tesise dönüştürdü: Dualarla hizmete açıldı