Kemaliye'de geleneksel şükür ve buluşma programı düzenlendi
Erzincan'ın Kemaliye ilçesine bağlı Toybelen köyü Kırkgöz mevkisinde düzenlenen geleneksel Şükür ve Buluşma Programı gerçekleştirildi. Programa Kemaliye Kaymakamı Emirhan Arıkan, Kıdemli Cumhuriyet Savcısı Dilşah Taşçı, Hâkim Nisanur Ekmekçi Akbulut, ilçe kurum amirleri ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Programın içeriği
Program kapsamında, bölgenin bereketinin ve doğal yaşamının sürekliliğinin simgesi olarak su kaynaklarının bolluğu ve bereketi temennisiyle şükür kurbanı kesildi ve dualar edildi. Etkinlik katılımcıların bir araya gelmesiyle gerçekleşen sohbetler ve ikramlarla sona erdi.
Yetkililerin değerlendirmesi
Programda vatandaşlarla bir araya gelen Kemaliye Kaymakamı Emirhan Arıkan, geleneksel buluşmaların birlik, beraberlik ve dayanışma duygularını güçlendirdiğini vurguladı. Arıkan, organizasyonun düzenlenmesinde emeği geçen Toybelen Köyü Muhtarı Şükrü Eraydın başta olmak üzere katkıda bulunan tüm vatandaşlara teşekkür etti.
Toplumsal ve kültürel önemi
Asırlardır süregelen bu tür geleneksel buluşmalar, sadece ritüel bir uygulama olmanın ötesinde yerel toplumun sosyal bağlarını güçlendirir, kuşaklar arası kültürel aktarımı sağlar ve ortak doğal kaynakların korunmasına yönelik farkındalık yaratır. Bu açıdan program, yerel dayanışma ve kültürel süreklilik bakımından önemli bir rol oynuyor.
ERZİNCAN'IN KEMALİYE İLÇESİNE BAĞLI TOYBELEN KÖYÜ KIRKGÖZ MEVKİSİNDE GELENEKSEL OLARAK DÜZENLENEN ŞÜKÜR VE BULUŞMA PROGRAMI GERÇEKLEŞTİRİLDİ