KBÜ'de Tez Yazım Seminerleri: Beşinci Oturumda Araştırma Tasarımı ve Veri Analizi Ele Alındı

KBÜ'de lisansüstü seminerlerinin beşinci oturumunda araştırma tasarımı, örneklem seçimi, ölçme araçları ve veri yorumlama teknikleri ele alındı.

Yayın Tarihi: 05.12.2025 15:23
Güncelleme Tarihi: 05.12.2025 15:23

KBÜ'de Tez Yazım Seminerleri: Beşinci Oturumda Araştırma Tasarımı ve Veri Analizi Ele Alındı

KBÜ'de Tez Yazım Seminerleri: Beşinci Oturumda Araştırma Tasarımı ve Veri Analizi Ele Alındı

Karabük Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü tarafından düzenlenen ve KBÜ Bilim İletişimi Ofisi (BİO) iş birliğiyle yürütülen altı haftalık eğitim dizisinin beşinci semineri, İlahiyat Fakültesi Türkistan Ahmet Yesevi Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi. Programa akademisyenler ve lisansüstü öğrenciler yoğun ilgi gösterdi.

Oturum başlığı ve kapsamı

Beşinci oturum, Tez Yazımında Yöntem Belirleme, Veri Analizi ve Yorumlama Teknikleri başlığıyla yapıldı. Seminerde araştırma tasarımı, veri analizi yöntemleri, yorumlama ilkeleri ve tez yazımında sık yapılan hatalar ele alındı.

Doç. Dr. Fatma Betül Kurnaz'ın vurguları

İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Fatma Betül Kurnaz, araştırma tasarımının bilimsel süreçlerde belirleyici olduğunu belirterek: "Bir araştırmanın kalbi tasarım aşamasıdır; ne kadar doğru tasarlarsak sonuç o kadar iyi olur" dedi. Kurnaz, tez önerisi sürecinin sıklıkla göz ardı edildiğine dikkat çekti.

Kurnaz, sık karşılaşılan hatalar arasında yanlış örneklem seçimi ve bunun veri güvenilirliğini zayıflatması olduğunu vurguladı. Tek bir okuldan veya homojen sosyal çevreden toplanan verilerin güvenirlik sorunlarına yol açtığını belirterek: "Toplanan veri çok homojen olduğunda ayırıcılık düşer, model çalışmaz. Hem nitelde hem nicelde örneklem seçimi kritik önemdedir" değerlendirmesinde bulundu.

Ayrıca ölçme araçlarının kültürel uyumu, faktör yapıları ve güvenilirlik düzeylerinin araştırmacı tarafından incelenmesi gerektiğine dikkat çeken Kurnaz, istatistiksel süreçlerdeki hatalara karşı uyarılarda bulundu.

Araştırma sorusu ve hipotez belirleme süreçlerine de değinen Kurnaz, yönlü hipotez kullanımının bilimsel tutarlılığı artırdığını belirterek: "Araştırmacı neyin değişeceğini öngörmeli; hem soru hem hipotez aynı anda kullanılmaz" dedi.

Kapanış ve sertifika takdimi

Programın sonunda Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Zeynep Özcan, Doç. Dr. Fatma Betül Kurnaz’a teşekkür belgesi takdim etti.

Programın amacı ve gelecek oturum

Altı haftalık seminer dizisinin beşinci oturumu tamamlandı; son oturum gelecek hafta gerçekleştirilecek. Seminerlerin amacı, lisansüstü öğrencilerin metodolojik becerilerini geliştirmek ve akademik araştırmalarda daha sağlam bir yöntem bilgisi kazandırmaktır.

KARABÜK ÜNİVERSİTESİ’NİN (KBÜ) LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK EĞİTİM SERİSİNİN BEŞİNCİ...

KARABÜK ÜNİVERSİTESİ’NİN (KBÜ) LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK EĞİTİM SERİSİNİN BEŞİNCİ SEMİNERİNDE ARAŞTIRMA TASARIMI, VERİ ANALİZİ VE YORUMLAMA TEKNİKLERİ ELE ALINDI.

SEMİNERDE ARAŞTIRMA TASARIMININ BİLİMSEL SÜREÇLERDEKİ BELİRLEYİCİ ROLÜ VE TEZ YAZIMINDA YAPILAN...

Yazar
EDİTÖR

Sultan Bulut

Ben Sultan Bulut, 28 yaşındayım, İzmir. aksiyon.com.tr Yaşam kategorisinde moda, kültür-sanat etkinlikleri ve şehir rehberleri hazırlıyorum. Trendleri yakından takip ederim. Estetik zevkime güvenirim ve detaycıyımdır.