Bist 100
10.471,32 0%
DOLAR
32,79 1,53%
EURO
35,16 0,53%
ALTIN
2.447,14 2,86%

Kasınız değil yağlarınız cayır cayır yanacak! Diyet yaparken bilinmesi gereken altın tüyo

Sağlıklı bir şekilde kilo vermek için dikkat edilmesi gerekenler neler? Kas kaybetmeden yağlarınızı yakarak kilo vermek için bu maddelere dikkat edin...

Yayın Tarihi: 04.01.2024 18:34
Güncelleme Tarihi: 04.01.2024 18:34

Kasınız değil yağlarınız cayır cayır yanacak! Diyet yaparken bilinmesi gereken altın tüyo

Oburluktan kurtulup sağlıklı bir yaşam tarzına geçiş yapmak isteyenler için uzmanlardan önemli tavsiyeler var. Fazla kilolarınızdan kurtulmaya çalışırken kas kaybına yol açan, metabolizmayı yavaşlatan ve yo-yo sendromunu tetikleyen hatalardan kaçınmak için dikkat etmeniz gereken altı kritik nokta şu şekilde sıralanıyor:

Hedefi Dengede Tutun:

Sağlıklı kilo verme hızının ayda 3-6 kg arasında olduğunu belirten uzmanlar, kilo hedefini aşırı yüksek tutmanın kas kaybına, metabolizmanın yavaşlamasına ve yaşam kalitesinin düşmesine neden olabileceğini vurguluyor.

Doğru Beslenme Alışkanlıkları:

Her bireyin farklı metabolik yapıya sahip olduğunu göz önünde bulundurarak, kişiye özel ve sürdürülebilir beslenme programlarıyla kilo vermenin daha etkili olduğunu belirten uzmanlar, yeterli protein alımının kas kütlesini koruyarak yağdan kilo vermeyi desteklediğini ifade ediyor.

İyi Karbonhidratları Tercih Edin:

Vücut yağ oranının artmasına neden olan yanlış karbonhidrat tüketiminden kaçınılması gerektiğini belirten uzmanlar, şeker ve şekerli gıdalardan uzak durulması, lifli ve vitamin içeriği yüksek karbonhidratların tercih edilmesinin önemine dikkat çekiyor.

acilen kilo vermek isteyenler yoyo sendromuna dikkat

Düzenli Egzersiz:

Kilo kaybını desteklemek adına diyetin mutlaka düzenli egzersizle desteklenmesi gerektiğini vurgulayan uzmanlar, kardiyo egzersizlerin yağ yakımını artırdığını, ağırlık çalışmalarının ise kas kütlesini artırarak metabolizmayı hızlandırdığını belirtiyor.

Kilo Kaybını Destekleyen Besinler:

Kilo verme sürecini hızlandıran bazı besinleri içeren uzman önerilerine göre, yeşil çay, acı biber, ananas gibi besinlerin metabolizma hızını artırdığı, tarçının insülin etkinliğini artırarak tatlı ihtiyacını azalttığı belirtiliyor.

Su İçmeyi İhmal Etmeyin:

Vücudun en temel ihtiyacı olan suyun, kilo verme sürecinde de kritik bir rol oynadığını belirten uzmanlar, günlük su tüketiminin dehidratasyonu önlediğini, metabolizmanın düzenli çalışmasını sağladığını ve enerji harcamasını hızlandırdığını vurguluyor.

Sağlıklı kilo verme sürecinde bu altı püf noktaya dikkat ederek, dengeli bir yaşam tarzına adım atabilir ve kalıcı sonuçlar elde edebilirsiniz.