DOLAR
42,71 -0,04%
EURO
50,27 -0,13%
ALTIN
5.874,61 0,56%
BITCOIN
3.727.377,89 -1,64%

Kartepe’de Süleyman Şah İlkokulu'nda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile çok yönlü eğitim

Kartepe'deki Süleyman Şah İlkokulu, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında süreç odaklı, çok yönlü ve öğrenci merkezli eğitim uygulamalarını hayata geçiriyor.

Yayın Tarihi: 16.12.2025 11:48
Güncelleme Tarihi: 16.12.2025 11:48

Kartepe’de Süleyman Şah İlkokulu'nda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile çok yönlü eğitim

Kartepe’de Süleyman Şah İlkokulu'nda Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile çok yönlü eğitim

Kocaeli'nin Kartepe ilçesindeki Süleyman Şah İlkokulu, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni müfredat yaklaşımı doğrultusunda oluşturduğu modern öğrenme ortamlarıyla öğrencilerin çok yönlü gelişimini hedefliyor. Okul, eğitim uygulamalarında kapsayıcı, bütüncül ve öğrenci merkezli anlayışı ön plana alıyor.

Eğitim anlayışı ve değerlendirme yaklaşımı

Okul yönetimi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde bilginin aktarılmasının ötesinde düşünmeyi, üretmeyi ve paylaşmayı teşvik eden bir eğitim hedefliyor. Süleyman Şah İlkokulu Müdürü Murat Bülent Kaplanoğlu, 'Okulumuzda öğrencilerimizin sosyal, duygusal, ahlaki ve manevi gelişimlerini de merkeze alıyoruz. Türkiye Yüzyılı'nı inşa edecek güçlü ve bilinçli nesillerin temelini atıyor, her bir öğrencimizin bu yüzyılın fikri ve manevi mimarları olacağına inanıyoruz' sözleriyle yaklaşımı özetliyor.

Eğitim süreci, öğrencilerin yaparak ve yaşayarak öğrenmesini destekleyecek şekilde planlanıyor. Gelişim takibi ise sınav odaklı değil, süreç odaklı gözlem ve değerlendirmelerle yürütülüyor; bu yaklaşım, öğrenme sürecinin kalıcılığını ve öğrencinin bireysel gelişimini önceliklendiriyor.

Fiziksel altyapı ve atölye çalışmaları

Okulda öğrencilere sunulan fiziksel olanaklar, modelin hedefleriyle uyumlu olarak çeşitlendirildi. Mevcut alanlar arasında fen laboratuvarı, resim ve müzik atölyeleri, jimnastik salonu, bilgisayar sınıfı, akıl ve zeka oyunları sınıfları, duyu bütünleme odası ve yaşam becerileri atölyesi bulunuyor. Bu birimler, teorik öğrenmeyi uygulama imkanlarıyla tamamlayarak öğrencilerin farklı yetkinlikler geliştirmesine katkı sağlıyor.

Ayrıca okul bünyesinde anasınıfı bahçe eğitim atölyesi ve tabiat laboratuvarı kurulması için çalışmaların sürdüğü bildirildi; bu tür alanlar erken yaşta doğa temelli öğrenme ve motor beceri gelişimini desteklemeyi amaçlıyor.

Sonuç olarak Süleyman Şah İlkokulu'ndaki uygulamalar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda hem akademik hem de sosyal-duygusal becerilere odaklanan, fiziksel altyapı ve süreç odaklı değerlendirme mekanizmalarıyla desteklenen bir eğitim yaklaşımını yansıtıyor.

KOCAELİ'NİN KARTEPE İLÇESİNDEKİ SÜLEYMAN ŞAH İLKOKULU, "TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ" KAPSAMINDA...

KOCAELİ'NİN KARTEPE İLÇESİNDEKİ SÜLEYMAN ŞAH İLKOKULU, "TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ" KAPSAMINDA OLUŞTURDUĞU MODERN ÖĞRENME ORTAMLARIYLA ÖĞRENCİLERİN ÇOK YÖNLÜ GELİŞİMİNİ HEDEFLİYOR.

KOCAELİ'NİN KARTEPE İLÇESİNDEKİ SÜLEYMAN ŞAH İLKOKULU, "TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ" KAPSAMINDA...

Yazar
EDİTÖR

Sultan Bulut

Ben Sultan Bulut, 28 yaşındayım, İzmir. aksiyon.com.tr Yaşam kategorisinde moda, kültür-sanat etkinlikleri ve şehir rehberleri hazırlıyorum. Trendleri yakından takip ederim. Estetik zevkime güvenirim ve detaycıyımdır.