Karacabey MYO’nun 30. dönem mezuniyet töreni Ergün Koç Kültür Merkezi’nde yapıldı
Bursa Uludağ Üniversitesi Karacabey Meslek Yüksekokulu’nun 2025-2026 eğitim-öğretim yılı 30. dönem mezuniyet töreni, Ergün Koç Kültür Merkezi’nde gerçekleşti. Törende, 6 bölüm ve 8 programdan mezun olan 215 öğrenci, geleneksel kep atma etkinliğiyle mezuniyet sevincini paylaştı.
Törene katılanlar
Törene; Bursa Uludağ Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cafer Çiftci, Karacabey Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Duygu Emir, KTSO Meclis Başkan Yardımcısı Serap Özcan Sağdıç, Karacabey Yörem Gazetesi İmtiyaz Sahibi Şaban Önen, İnsan Kaynakları ve İç Hizmetler Müdürü Dilay Çalışkaner, özel sektör temsilcileri, üniversite bölüm başkanları, öğretim üyeleri, öğrenciler ve aileleri katıldı.
Programa ilişkin detaylar ve konuşmalar
Programın sunumunu Karacabey MYO Muhasebe ve Vergi Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Tuba Bora Kılınçarslan yaptı. Mezun öğrenciler adına açılış konuşmasını yapan okul birincisi İlayda Köker, iki yıllık eğitim sürecinin akademik başarıların yanı sıra sabır, azim ve dayanışma ile geçtiğini belirtti. Köker, yazılım sektöründe kadınların daha fazla mücadele etmek zorunda kaldığına dikkat çekerek elde ettiği birinciliğin yetenek ve azmin cinsiyeti olmadığını vurguladı. Konuşmasını Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün gençliğe duyduğu güveni ve bilime verdiği önemi anarak tamamladı ve mezunlara başarı dileklerinde bulundu.
Karacabey Meslek Yüksekokulu Müdürü Prof. Dr. Önder Canbolat, törende öğrencilerin önemli bir dönüm noktasını geride bıraktığını, iki yıllık eğitim sürecinde mesleki bilgi ve beceriyle birlikte disiplin, ekip ruhu ve sorumluluk alma gibi kazanımlar edindiklerini ifade etti. Canbolat, mezuniyetin yeni başlangıçların kapısını aralayan bir adım olduğuna dikkat çekerek öğrencilere bilimin ışığında etik değerlere bağlı kalma çağrısında bulundu. "Bugün burada büyük emeklerinizin karşılığını alıyor, geleceğe umutla bakıyorsunuz." sözleriyle beklentilerini paylaştı.
Bursa Uludağ Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Cafer Çiftci, öğrencilerin yalnızca bir diplomaya değil, emek ve fedakârlıkla kazanılmış bir başarıya sahip olduklarını belirterek üniversite eğitiminin eleştirel düşünebilen ve topluma değer katabilen bireyler yetiştirmeyi amaçladığını vurguladı. Çiftci, bilginin doğru kullanılmasının ve üretime dönüştürülmesinin önemine dikkat çekerek mezunlara sürekli gelişim ve etik değerlere bağlılık telkini yaptı.
İnsan Kaynakları ve İç Hizmetler Müdürü Dilay Çalışkaner ise öğrencilere sürekli öğrenme, merak ve sorumluluk alma tavsiyelerinde bulundu; olumsuzluklar karşısında yılmamaları gerektiğini söyledi.
Ödüller ve kep atma
Konuşmaların ardından yüksekokul programlarında dereceye giren öğrencilere başarı belgeleri ve ödüller protokol tarafından takdim edildi. Tören, mezunlara anı belgelerinin verilmesi ve geleneksel kep atma ile sona erdi. Program, katılımcılara sunulan yemek ikramıyla tamamlandı.
Mezuniyetin bir son değil, yeni bir başlangıç olduğuna dair vurgular tören boyunca öne çıktı ve konuşmacılar mezunlara gelecek yaşamlarında başarılar diledi.
BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ KARACABEY MESLEK YÜKSEKOKULU’NUN 2025-2026 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI "30. DÖNEM MEZUNİYET TÖRENİ" GÖRKEMLİ GEÇTİ. ERGÜN KOÇ KÜLTÜR MERKEZİ’NDE YAPILAN TÖRENDE, 6 BÖLÜM VE 8 PROGRAMDAN MEZUN 215 ÖĞRENCİ, GELENEKSEL HALE GELEN KEP ATMA İLE MEZUN OLMANIN HAKLI GURURUNU YAŞADI.