Kahverengi kokarca ile mücadelede samuray arıcıkları doğaya bırakıldı
Karabük'te tarım alanlarında önemli ürün kayıplarına yol açan kahverengi kokarca zararlısına karşı, biyolojik mücadele kapsamında faydalı Samuray arıcıkları belirlenen noktalarda doğaya bırakıldı. Uygulama, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yürütülen Ülkesel Entegre Mücadele Yönetimi Projesi çerçevesinde gerçekleştirildi.
Çalışma ve ortak ekip
Salım çalışması saha koordinasyonunu Ankara Zirai Mücadele Merkez Araştırma Enstitüsü ekipleri ile Karabük İl Tarım ve Orman Müdürlüğü personeli birlikte yürüttü. Çalışmalara İl Tarım ve Orman Müdürü Yasin Önder, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü İsmail Özarslan ile il ve ilçe müdürlüklerinde görevli teknik personel katıldı.
Amaç ve izleme
Yetkililer, Samuray arıcıkları gibi doğal düşmanların salımının tarımsal üretimin korunması, kimyasal mücadeleye olan ihtiyacın azaltılması ve çevrenin korunması açısından önem taşıdığını vurguladı. Çalışmanın, sahada zararlı yoğunluğunu azaltmayı hedeflediği; uygulamanın ilerleyen süreçte de izlenmeye ve gerektiğinde devam ettirilmeye devam edeceği bildirildi.
KARABÜK'TE TARIM ALANLARINDA ÖNEMLİ ÜRÜN KAYIPLARINA NEDEN OLAN KAHVERENGİ KOKARCA ZARARLISINA KARŞI BİYOLOJİK MÜCADELE KAPSAMINDA FAYDALI "SAMURAY ARICIKLARI" DOĞAYA BIRAKILDI.