Bist 100
9.339,78 0%
DOLAR
31,12 0,26%
EURO
33,81 0,52%
ALTIN
2.024,26 0,09%

Kabuklu yemişlerin şahı! Faydaları mucizevi etki yaratıyor!

Bazı besinler diğerlerine göre daha yüksek besin değerine sahiptir ve vücudumuzun ihtiyaç duyduğu çeşitli vitamin, mineral, antioksidan ve lifi karşılar. Bu besinlerden biri de bademdir. Peki bademin insan sağlığı üzerindeki etkileri nelerdir? Besin değerleri nedir? İşte detaylar...

Yayın Tarihi: 11.01.2024 16:06
Güncelleme Tarihi: 11.01.2024 16:06

Kabuklu yemişlerin şahı! Faydaları mucizevi etki yaratıyor!

Badem, dünyanın en besleyici ve yararlı besinlerinden biri olarak kabul edilir. Hem sağlıklı hem de kilo vermenizi sağlayan bademin, günlük besin gereksinimlerinizi karşıladığı sonuçlandı. İşte bademin dünyanın en iyi besin olmasının nedenleri...

BADEMİN İNSAN SAĞLIĞINA YARARLARI NELERDİR?

İşte bademin insan sağlığına kattığı faydalar şunlardır:

* Konsantre bir besindir: Bir avuç badem 163 kaloridir ve içerisinde zeytinyağında bulunan sağlıklı doymamış yağlar vardır. 3.4 gramında omega 3’ler gibi çoklu doymamış yağ, 6 gram protein ve 3,5 gram lif bulunur. Bu bakımdan kalp sağlığı ve kolesterol ile birebir mücadele eden bir besin kaynağıdır.

bademin özelliği

* Yüksek miktarda magnezyum içerir: Bir avuç badem, günlük magnezyum ihtiyacınızın %20’sini karşılar. Özellikle magnezyum eksikliğini badem tüketerek kapatabilirsiniz. Magnezyum, kas ve sinir fonksiyonları, kan basıncı, kan şekeri ve kemik sağlığı için önemli bir mineraldir.

* Antioksidanlarla doludur: Her bir bademin içerisinde fazla miktarda antioksidan bulunur, özellikle çiğ badem tüketmeniz vücudunuz için çok yararlıdır. Uzmanlar, çiğ badem tüketmenin günümüzde yaşadığımız fazla stresi azalttığı yönünde sonuçlara varmıştır. Antioksidanlar, vücudumuzda LDL (kötü) kolesterolün iltihaplanması gibi durumlarla mücadele ederler. Bademin bu konuda oldukça büyük rol oynadığı görülmüştür.

* Kilo kaybı için mükemmel bir besindir: Dünyanın en iyi besini olarak seçilen bademin, kilo vermeye de yardımcı olduğu gösterilmiştir. Her ne kadar yüksek kalorili ve yüksek yağlı bir besin olarak gözükse de oldukça doyurucudur. Özellikle işlenmiş karbonhidratların yerine badem tüketmeniz, size düşük kalori olarak dönecektir. Badem, metabolizmanızı hızlandırır, iştahınızı azaltır ve yağ yakımını arttırır.

* Beyin sağlığı için faydalıdır: Badem, nörolojik aktiviteyi olumlu yönde etkileyen ve bilişsel gerilemeyi önleyen riboflavin ve l-karnitin isimli iki maddeyi içerir. Bu yüzden badem, özellikle beyin için en faydalı gıdaların başında gelir. Badem, hafızayı güçlendirir, öğrenmeyi kolaylaştırır ve Alzheimer hastalığı riskini azaltır.

*Bademde omega 3 yağ asitleri bulunur: Omega 3, vücut için gerekli olan ama vücutta üretilemeyen ve mutlaka dışarıdan alınması gereken yağ asitleridir. Omega 3, kalp sağlığı, beyin fonksiyonları, bağışıklık sistemi, cilt sağlığı ve iltihaplanma gibi pek çok alanda faydalıdır.

GÜNLÜK NE KADAR BADEM TÜKETİLMESİ GEREKİR?

Badem, protein bakımından zengin olan besinler arasında yer alır. Protein, vücudun yapı taşı olan ve kas, kemik, deri, saç, tırnak, hormon, enzim gibi pek çok bileşenin yapısında bulunan önemli bir besin öğesidir. Protein, vücudun büyümesi, gelişmesi, onarılması ve korunması için gereklidir. Protein ihtiyacı, yaş, cinsiyet, kilo, aktivite düzeyi ve sağlık durumuna göre değişir. Genel olarak, yetişkinlerin günlük enerji ihtiyacının %10-15’i kadarını proteinlerden karşılaması önerilir. Bir avuç bademde yaklaşık 6 gram protein bulunur.

badem tüketimi

Badem, sağlıklı bir atıştırmalık olarak tüketilebilir, ancak aşırıya kaçmamak gerekir. Çünkü badem, yüksek kalorili ve yüksek yağlı bir besindir. Günlük badem tüketimi miktarı kişinin özelliklerine ve hedeflerine bağlıdır. Genel olarak, bir avuç badem (yaklaşık 30 gram veya 23 adet) sağlıklı bir porsiyon olarak kabul edilir ve günlük tüketim için önerilen miktarlardan biridir.