James Webb Teleskobu SN1987A adlı süpernovanın yeni görüntülerini çekti

NASA o telesobun görüntülerini kaydetti. Görüntü ise gerganlığa benzelti. Hangi teleskobun görüntüleri kaydedildi? Tüm detaylar haberimizde.

Yayın Tarihi: 06.09.2023 01:31
Güncelleme Tarihi: 06.09.2023 01:31

James Webb Teleskobu SN1987A adlı süpernovanın yeni görüntülerini çekti

NASA inciden gergedanlığa benzetilen cismin görüntülerini kayıt altına aldı. Keşfedilen bu cisim nerede yer almaktadır? Merak edilen detaylar haberimizde.

UZAY TELESKOBU GÖRÜNTÜLENDİ!

James Webb Teleskobu Nasa tarafından görüntü altına alınmış bulunmaktadır. Detaylı olarak alınan görüntüler sonucunda inci gerdanlığa benzetildi.James webb

ABD Havacılık ve Uzay Ajansı (NASA) James Webb Uzay Teleskobu, Büyük Macellan Bulutu'nda yer almaktadır. Bu teleskop 1987'de keşfedilmiştir. Supernova 1987A (SN1987A) olarak adlandırılmıştır. Detaylı görüntüleri yakalanmıştır. 168 bin ışık yılı uzaklığında bulunan cismin detaylı görüntüleri tespit edilmiştir. NIRCAM ile gerçekleşen çekim sonrasında zaman içerisinde gelişim ve şekillenmenin gözle görünür olduğu anlaşılmıştır.

Anahtar deliğini andıran gaz ve tozlar bulunmaktadır. Merkezinde karanlık bir delik görüntüsünün yer aldığı belirtilmektedir. Süpernova patlaması ardından halkayla çarpışma sonucunda inci gerdanlık görüntüsü gözlenmektedir. Süpernova patlaması sonucunda küçük hilal şekilleri gözle görünmektedir. Henüz bilinmeyen daha çok bilgi olduğu ve çalışmaların devam edeceği NASA bilim insanları tarafından duyurulmuştur.