İZBAN'da butonlu kapı uygulaması 1 Temmuz'da yeniden başlıyor
İzmir banliyö tren sistemi İZBAN, pandemi döneminde bulaş riskini azaltmak amacıyla otomatik açılan kapı uygulamasını sonlandırarak 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren butonlu kapı sistemine geçiyor. Uygulama, yaz aylarında vagon içi serinliğin korunması ve enerji tasarrufu sağlamayı hedefliyor.
Uygulamanın amacı
Pandemi koşullarında kapıların her durakta otomatik açılması tercih edilmişti. Ancak bu yöntemde, durakta inip binen olmaması hâlinde bile kapıların açılması, içerideki soğuk havanın dışarı kaçmasına ve klimaların daha fazla enerji harcamasına yol açıyordu. Butonlu sistemle yalnızca kullanılan kapıların açılması hedefleniyor; böylece vagon içindeki serin havanın korunması ve gereksiz enerji tüketiminin önüne geçilmesi amaçlanıyor.
Nasıl çalışacak?
Sistem, yolcuların pandemi öncesinde alışık olduğu uygulamaya geri dönmesini sağlıyor. Tren durağa yaklaşırken kapı butonlarında yanan kırmızı ışık, kapının henüz açılmaya uygun olmadığını gösterecek. Güvenli biniş ve iniş sağlandığında yanacak yeşil ışık ise sistemin aktif olduğunu bildirerek yolcuların butona basmasına imkân verecek. Butona hafif dokunuşla kapı açılacak ve yolcular inip binebilecek.
Bilgilendirme
İZBAN yetkilileri, 1 Temmuz 2026 itibarıyla başlayacak uygulama öncesinde istasyonlarda ve tren içlerinde yolculara yönelik bilgilendirme anonsları yapılacağını açıkladı. Uygulamanın, hem yolculuk konforunu artırması hem de karbon salınımının azaltılmasına katkı sağlaması bekleniyor.
İZBAN’DA, PANDEMİ DÖNEMİNDE BULAŞ RİSKİNİ AZALTMAK AMACIYLA GEÇİCİ OLARAK DURDURULAN 'DOKUNMATİK KAPI' SİSTEMİNE 1 TEMMUZ İTİBARIYLA YENİDEN GEÇİLİYOR.