İstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekib Avdagiç, Türkiye'nin 1 numaralı markasının İstanbul olduğunu belirterek, İstanbul'un tanıtımının daha etkin yapılması halinde turizm gelirlerinde önemli artışlar sağlanabileceğini söyledi.
Avdagiç, İngiltere'nin turizm açısından önemli bir potansiyele sahip olduğunu belirterek, İngilizlerin turizmden beklentilerinin diğer ülkelerden biraz farklı olduğunu ifade etti. Avdagiç, Hizmet İhracatçıları Birliği'nin sağlık turizmi alanında faaliyet gösteren firmalara destek verdiğini belirterek, bu alanda faaliyet yürüten firmaların yaptıkları harcamaların yüzde 70'ini Ticaret Bakanlığı'ndan geri alabildiğini söyledi.
Avdagiç, kongre turizminde pandemi süreciyle beraber yaşanan düşüşe dikkat çekerek, 2026-2027 yıllarında yapılacak kongrelerin tarihleri ve yerlerinin bugünden belirlendiğini söyledi. Turizmin farklı segmentlerine ayrı stratejiler geliştirilmesi gerektiğini vurgulayan başkan, tüm turizm alanlarında Türkiye'nin çok fazla potansiyele sahip olduğunu söyledi.