İstanbul Dijital Sanat Festivali (IDAF), 11-15 Haziran tarihleri arasında sanatseverleri bir araya getirecek. Türk Telekom'un ana sponsorluğunda düzenlenecek olan festival, Atatürk Kültür Merkezi’nde (AKM) beşinci kez kapılarını açıyor.
Bu yılki festivalin teması "Bağlanıyor" olarak belirlenmiş olup, panellerden atölyelere, çocuk tiyatrolarından dijital sahne performanslarına kadar geniş bir etkinlik yelpazesi sunulacak.
Festivalde, konser sunuculuğunu üstlenecek robot, teknolojinin sanattaki ifade biçimlerini nasıl dönüştürebileceğine dair ilginç bir örnek sergileyecek. Türkiye'de yalnızca dijital sanat eserlerine odaklanan ilk festival olma özelliği taşıyan IDAF, yerli ve yabancı birçok sanatçıyı da bir araya getirecek.
Festival, sanatı teknolojiyle birleştirerek izleyicilere farklı bir deneyim sunmayı hedefliyor. Bu kapsamda, Türk Telekom, katılımcıların vücut ısı verilerinden yola çıkarak oluşturduğu interaktif sanat çalışması ile, bireylerin fiziksel varlıklarını görsel bir esere dönüştürecek.
Festival alanına giren ziyaretçilerin ısı haritalarının alınarak sanatsal bir yansıması haline getirileceği bu özel deneyim, dijital sanatın sınırlarını zorlayacak. Ayrıca, AKM dış alanında LED ekranda dijital sahne performansları ve DJ performansları da izleyicilere sunulacak.
Festival sırasında Lounge alanı, ziyaretçiler ile sanatçıların buluşma noktası olarak hizmet verecek. Türk Telekom müşterileri için özel küratör eşliğinde geziler düzenlenecek. Üç yıldır festivalin sponsorluğunu üstlenen Türk Telekom, etkinlik aracılığıyla sanat ve teknolojiyi bir araya getirerek kültür-sanat alanındaki dijitalleşmeyi desteklemeye devam ediyor.