İstanbul'da 'Yapay Zeka Çağında e-Ticaretin Geleceği' Zirvesi Başladı

İEAD ev sahipliğindeki zirvede e-ticaretin rekabet, regülasyon ve tüketici deneyimi ekseninde yapay zekanın etkileri, kamu ve sektör temsilcileriyle tartışılıyor.

Yayın Tarihi: 15.09.2025 12:35
Güncelleme Tarihi: 15.09.2025 12:40

İstanbul'da 'Yapay Zeka Çağında e-Ticaretin Geleceği' Zirvesi Başladı

İstanbul'da "Yapay Zeka Çağında e-Ticaretin Geleceği" zirvesi başladı

Ticaret Bakanı Ömer Bolat'ın katılımıyla başlayan zirve, Türkiye e-ticaret ekosisteminin önde gelen aktörlerini bir araya getiriyor. Etkinlik, Ticaret Bakanlığının himayesinde, İstanbul Ekonomik Araştırmalar Derneği (İEAD) ev sahipliğinde; TOBB Türkiye e-Ticaret Sektör Meclisi, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) ve DEİK Dijital Teknolojiler İş Konseyi işbirliğiyle İstanbul'da düzenleniyor.

Açılış konuşmaları ve ana temalar

İEAD Başkanı Mehmet Hüseyin Bilgin, açılış konuşmasında yeni bir tüketici neslinin ortaya çıktığını vurguladı. Bilgin, "Artık gözünü açtığında akıllı telefonlarla ve tabletlerle tanışan, farklı bir yaşam tarzına ve farklı bir tüketim kültürüne sahip yeni bir tüketici nesil geliyor." ifadelerini kullandı.

Bilgin, teknolojideki gelişmelerin ve değişen tüketici davranışlarının e-ticareti kökten dönüştüreceğini belirterek, yapay zekanın özel hayatlardan eğitim ve ticarete kadar geniş alanda etkiler yaratacağını söyledi. Bilgin sözlerine şöyle devam etti: "Yapay zeka teknolojisinin etkilerinin insan yaşamına yönelik boyutunu, kapsamını, etkilerini ve sonuçlarını öngörme imkanının bulunmadığını kaydederek, 'Ancak şunu biliyoruz ki özel hayatlardan yaşam tarzlarına kadar, eğitimden e-ticarete kadar hatta tüketici alışkanlıklarına kadar birçok alanda önemli değişimlere yol açacak.'"

Kamu ve düzenleyici rolü

Bilgin, yapay zekanın e-ticarette üretici ve satıcı tarafını tüketiciden daha fazla etkileyeceğini belirterek, bu alandaki dönüşümlerin düzenleyici çerçeveleri de zorlayacağını ifade etti. Bilgin ayrıca, "Kamu 1980'lerden beri neredeyse 50 yıldır hiç olmadığı kadar işin içinde duruyor artık. Hem de çok güçlü bir ilişki var. Ülkemizde de bu alanda son yıllarda önemli düzenlemelerin yapıldığını biliyoruz." sözleriyle kamu-sanat ilişkisine dikkat çekti ve zirvenin bu nedenle düzenleyici taraf ile sektör temsilcilerini bir araya getirme amacı taşıdığını aktardı.

Zirvenin açılışında konuşan Çevikoğlu, etkinliğin hedefini, kamu ve sektör arasında istişareyi güçlendirerek geleceğin yol haritasını birlikte tartışmak olarak özetledi.

Zirve programı ve oturum başlıkları

Gün boyunca düzenlenecek oturumlarda e-ticaretin rekabet, regülasyon ve tüketici deneyimi boyutları ele alınacak. Zirve kapsamında planlanan dört ana oturum şunlar:

• "E-Ticaretin Geleceği"

• "Rekabet Boyutuyla E-Ticaretin Geleceği"

• "Regülasyon ve Tüketici Boyutuyla E-Ticaretin Geleceği"

• "Online Alışverişin Geleceği"

Söz konusu oturumlarda kamu kurumlarının ve Türkiye'nin e-ticaret alanında faaliyet gösteren önemli şirketlerin üst düzey temsilcileri konuşmacı olarak yer alacak ve gün boyunca sektörün karşılaştığı sorunlar ile geleceğe dönük stratejiler tartışılacak.

Ticaret Bakanlığının himayesinde, İstanbul Ekonomik Araştırmalar Derneği (İEAD) ev sahipliğinde...

Ticaret Bakanlığının himayesinde, İstanbul Ekonomik Araştırmalar Derneği (İEAD) ev sahipliğinde, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye e-Ticaret Sektör Meclisi, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) ve Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Dijital Teknolojiler İş Konseyi işbirliğinde düzenlenen "Yapay Zeka Çağında e-Ticaretin Geleceği" zirvesi, İstanbul'da başladı. İEAD Başkanı Mehmet Hüseyin Bilgin, programa katılarak konuşma yaptı.

Ticaret Bakanlığının himayesinde, İstanbul Ekonomik Araştırmalar Derneği (İEAD) ev sahipliğinde...

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı