İş Bankası, 'Ödeme İste' ve 'Dijital Tahsilat' hizmetini kullanıma sundu
Türkiye İş Bankası, tahsilat süreçlerini dijitalleştirip hızlandırmayı hedefleyen yeni ürünü "Ödeme İste" ile "Dijital Tahsilat" uygulamasını müşterilerinin hizmetine sundu. Banka, hizmetin işletmelere ödemeleri talep etme ve ödeme durumunu takip etme imkânı vererek nakit akışı yönetimini kolaylaştıracağını belirtti.
Nasıl çalışıyor?
Açıklamaya göre Ödeme İste talebi, Merkez Bankası’nın FAST (Fonların Anlık ve Sürekli Transferi) altyapısı üzerinden alıcının bankasına doğrudan iletilebiliyor. Tahsilat yapacak kurumlar, ödeme talebine belirli bir tarih atayarak ödeme zamanını planlayabiliyor; ödemeyi yapacak taraf ise kendi bankasının mobil uygulaması üzerinden gelen talebi görüntüleyip onay vererek işlemi hızlıca tamamlayabiliyor.
Ortaklık, pilot uygulama ve teknoloji partneri
Bankanın duyurusunda, Ödeme İste ile ilk entegrasyonun Coca-Cola İçecek ve bayileri tarafından gerçekleştirilecek tahsilatlarda kullanılmak üzere finansal teknoloji platformu Nakitera iş birliğiyle hayata geçirildiği vurgulandı. Bu uygulama ile Türkiye’de yeni bir tahsilat yapısı da devreye alınmış oldu.
İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Ozan Gürsoy konuyla ilgili şunları söyledi: "Müşterilerimize ticari faaliyetlerinde kolaylık ve hız sağlayacak dijital çözümler sunma odağımız çerçevesinde Ödeme İste ile Dijital Tahsilat çözümünü Türkiye’de kullanıma sunan öncü banka olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu uygulama ile müşterilerimizin tahsilatlarını kendilerinin talep ederek takibine olanak tanıyoruz. Böylelikle işletmeler, hızlı ve kolay bir biçimde nakit akışlarını yönetebiliyor. Teknolojiyi odağımıza alarak müşterilerimizin finansal işlemlerini kolaylaştıran yenilikçi çözümler üretmeye devam edeceğiz".
Coca-Cola İçecek (CCI) Türkiye Bölge Direktörü Hasan Ellialtı ise iş birliğine ilişkin açıklamasında, "İş Bankası ve Anadolu Grubu iştiraki Nakitera ile gerçekleştirdiğimiz bu yenilikçi iş birliği sayesinde tahsilat süreçlerimizi dijitalleştirerek operasyonel verimliliğimizi artırıyoruz. Ödeme İste ile Dijital Tahsilat çözümü, hem iş ortaklarımız hem de müşterilerimiz için hızlı ve şeffaf bir ödeme deneyimi sunmamıza olanak tanıyor. CCI olarak, ‘En iyi Hızlı Tüketim Ürünleri şirketi olma’ vizyonumuz doğrultusunda müşteriyi ve teknolojiyi iş süreçlerimizin merkezine koyarak ekosistemimize değer katmaya ve sektörde dijital dönüşüme öncülük etmeye devam ediyoruz." dedi.
Nakitera Genel Müdürü Bulut Arukel ise, "İş Bankası’nın yenilikçi yaklaşımıyla hayata geçirilen Ödeme İste ile Dijital Tahsilat çözümünü platformumuza entegre ederek işletmelerin kullanımına sunmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Finansal akışların dijitalleşmesini hızlandıran bu iş birliği, tahsilat süreçlerinde operasyonel verimliliği ve tahsilat hızını önemli ölçüde artırıyor" şeklinde değerlendirmede bulundu.
Kurumlara erişim
Uygulamayı entegrasyonla kullanmak veya bilgi almak isteyen kurumlar, detaylı bilgiye İş Bankası şubeleri ve isbank.com.tr üzerinden ulaşabiliyor. İş Bankası, bu hizmetle işletmelerin tahsilatlarını daha şeffaf ve hızlı bir şekilde yönetmelerine katkı sağlamayı hedefliyor.
TÜRKİYE İŞ BANKASI, TAHSİLAT SÜREÇLERİNİ KOLAYLAŞTIRACAK YENİ ÜRÜNÜ ÖDEME İSTE İLE DİJİTAL TAHSİLAT UYGULAMASINI MÜŞTERİLERİNİN HİZMETİNE SUNDUĞUNU DUYURDU.