İş Bankası'nın 'Altın Gençler' geleneği 54 yılda yaklaşık 4 bin genci ödüllendirdi
Türkiye İş Bankası, üniversite sınavında üstün başarı gösteren öğrencileri onurlandırmak amacıyla 1971'de başlattığı Altın Gençler geleneğini 54 yıldır sürdürüyor. Kurumdan yapılan açıklamaya göre, bu süreçte yaklaşık 4 bine yakın öğrenci ödüllendirildi.
Tören ve katılımcılar
2025 yılı Yüksek Öğrenim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarına göre sayısal, eşit ağırlık, sözel ve dil ham puan türlerinden birinde ilk 30a giren öğrenciler, aileleri ve öğretmenleriyle birlikte düzenlenen törende ödüllerini aldı. Törene İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran katıldı.
Genel Müdür Aran'ın değerlendirmesi
Hakan Aran törende, kurumun ilgilendikleri ve gönül verdikleri konulara uzun soluklu baktığını vurgulayarak “İlk olarak 1971 yılında başlayan Altın Gençler geleneğimizde yine hep beraberiz. Söz konusu olan gençlerimizin başarısının kutlanması ise 54 yıldır bu konunun içindeyiz ve inanıyorum ki bir 50 yıl sonra da başarının tanımını geliştirerek de olsa aynı heyecanla, aynı coşkuyla bu geleneği sürdüreceğiz” dedi.
Aran, başarının zamanın ruhuna göre değişebileceğini belirterek “Burada gençlerimizin başarısını kutluyoruz. Bundan daha fazla keyif veren, insanı daha çok motive eden başka bir şey olduğunu sanmıyorum. Keşke ülkemizde başarı kültürü; akademide, bilimde, eğitim-öğretim alanında başarıyı kutlama kültürü yaygınlaşsa ve gençlerimiz bununla motive olsa. Bugün bana sınava girerken Altın Gençler arasında yer alma fikrinin de motive edici olduğunu söyleyen bir gencimiz oldu. Altın Gençler geleneğimiz böyle bir hüviyet kazanmışsa ne mutlu bize.” ifadelerini kullandı.
Ödüller ve mesaj
Açıklamaya göre, 2025'te YKS'de ilgili puan türlerinden birinde ilk 30'a girerek Altın Genç olan 102 öğrenciye başarı plaketi, 30 bin TL para ödülü ve Avrupa'da trenle seyahat olanağı sağlayan InterRail Global Pass bileti verildi. Aran, öğrencilerin bu başarının bir başlangıç olduğunu, asıl yolculuğun şimdi başladığını ve üniversitede alacakları eğitimle elde ettikleri avantajları farklı alanlarda taçlandırmaları gerektiğini vurguladı.
Programın önemi
Altın Gençler geleneğinin yarım asrı aşan sürekliliği, kurumun eğitimde başarıyı kutlama yaklaşımını ve gençlerin motive edilmesine verdiği önemi gösteriyor. 1971'den bu yana sürdürülen uygulamanın 2025'te de devam etmesi, benzer girişimlerin eğitim kültüründe kalıcılık sağlaması bakımından dikkate değer bulundu.
TÜRKİYE İŞ BANKASI'NIN ÜNİVERSİTE SINAVINDA ÜSTÜN BAŞARI GÖSTEREN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK OLARAK 1971 YILINDA BAŞLATTIĞI ‘ALTIN GENÇLER’ GELENEĞİYLE 54 YILDA 4 BİNE YAKIN GENÇ ÖDÜLLENDİRİLDİ.