Bist 100
9.344,97 1%
DOLAR
30,91 0%
EURO
33,45 -0,06%
ALTIN
2.011,77 -0,01%

Hyundai ve Kia, Elektrikli Araçlarda Devrim Yaratacak Bir Sistem Geliştirdi: Uni Wheel Nedir, Nasıl Çalışır?

Hyundai ve Kia, elektrikli araçlarda kullanılan tahrik sistemlerini tekerlek göbeğine taşıyarak hem kabin içi alanı hem de performansı artıracak bir sistem geliştirdi. Bu sistem, Hyundai ve Kia'ya göre tekerleği olan her araçta kullanılabilecek. İşte yeni 'Uni Wheel' tahrik sistemi ve detayları...

Yayın Tarihi: 30.11.2023 16:46
Güncelleme Tarihi: 30.11.2023 16:46

Hyundai ve Kia, Elektrikli Araçlarda Devrim Yaratacak Bir Sistem Geliştirdi: Uni Wheel Nedir, Nasıl Çalışır?

Hyundai ve Kia, elektrikli araçlarda kullanılan tahrik sistemlerine yeni bir soluk getirdi. Koreli üreticiler, tahrik sistemlerinin temel bileşenlerini tekerlek göbeğine taşıyarak hem kabin içi alanı hem de performansı artıracak bir sistem geliştirdi. Bu sistem, Hyundai ve Kia'ya göre tekerleği olan her araçta kullanılabilecek. İşte yeni 'Uni Wheel' tahrik sistemi ve detayları...

motor

UNI WHEEL TAHRIK SİSTEMİ

Elektrikli araçlarda kullanılan 'Uni Wheel' adlı bu yeni sistem, tahrik sistemlerinin temel bileşenlerini araçlarda bulunan tekerlek göbeğindeki boş alana taşıyor. Bu sistem, teknolojisi çok daha karmaşık olmasına rağmen, elektrikli modellerde araç kabininden çalınan alanı ve daha fazlasını serbest bırakabilir.

Elektrikli araçlarda Uni Wheel tahrik sistemi nasıl çalışır?

Elektrikli araçlarda Uni Wheel tahrik sisteminin çalışmasını anlamak için önce geleneksel bir tahrik sistemini hatırlayalım. Geleneksel bir araçta, motorun ürettiği güç şanzıman aracılığıyla tekerleklere iletilir. Bu iletim sırasında tahrik milleri ve akslar kullanılır. Elektrikli bir araçta ise, motor ve şanzıman yerine elektrik motoru ve redüksiyon dişlisi bulunur. Ancak tekerleklere güç iletimi yine aynı şekilde gerçekleşir.

motor

Uni Wheel tahrik sistemi ise bu son adımı değiştiriyor. Bu sistem, redüksiyon dişlisini tekerlek göbeğine yerleştirerek, her tekerleğe daha yakın, küçük bireysel motorlar kullanıyor. Bu sistem, tahrik millerinin boyutunu azalttığı gibi, batarya gibi parçalar için kullanılan toplam zemin alanını da etkiliyor. Böylece, kabin alanından çalınan konfor alanı artıyor.

Uni Wheel tahrik sisteminin çalışmasına olanak sağlayan şey ise, tekerlek boşluğuna yerleştirilmiş olan güneş dişlisi ve her iki tarafında yer alan dört 'pinyon' dişlisidir. Bu sistem, tekerlek içerisindeki boşluğa yerleştirilen ve halkalardan oluşan, kendi Güneş Sisteminizi andıran bir yapıdır. Elektrik motorundan gelen güç önce güneş dişlisine iletilir, sonra pinyon dişlileri aracılığıyla halka dişlisine aktarılır.

Halka dişlisi ise, aracın gerçek tekerleğine bağlı olduğu için tahrik sağlar. Bu sistem, temelde her tekerleğin kendi motoruna sahip olduğu için tork vektörlendirme sistemini daha da ileriye taşıyabilir. Ayrıca, tekerlek göbeğine yerleştirilen bu sistem, çok eksenli süspansiyon sistemi sağlayarak, araçlarda güç artışı ve konfor artışı sağlayabilir.

motor

UNI WHEEL TAHRIK SİSTEMİNİN AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI

Uni Wheel tahrik sisteminin en büyük avantajı, araç kabininden çalınan alanı azaltmasıdır. Bu sayede, elektrikli araçlarda daha geniş ve ferah bir iç mekan sunulabilir. Ayrıca, bu sistem, performansı ve sürüş konforunu da artırabilir. Tork vektörlendirme sistemi sayesinde, araçların yol tutuşu ve manevra kabiliyeti gelişebilir. Çok eksenli süspansiyon sistemi sayesinde, araçların yoldaki bozukluklara ve darbelere karşı daha dayanıklı olması sağlanabilir.

Uni Wheel tahrik sisteminin dezavantajları ise, teknolojisinin çok yeni ve karmaşık olmasıdır. Bu sistem, henüz geliştirme aşamasında olduğu için, olası sorunlar ve arızalar yaşanabilir. Ayrıca, bu sistem, tekerlek göbeğindeki alanı kullandığı için, jant tasarımı ve seçimi konusunda kısıtlamalar getirebilir. Bu sistem, aynı zamanda, tekerleklerin ağırlığını ve dönme direncini de artırabilir.

UNI WHEEL TAHRIK SİSTEMİNİN KULLANIM ALANLARI

Hyundai ve Kia, Uni Wheel tahrik sistemini sadece elektrikli araçlarda değil, tekerleği olan her araçta kullanabileceklerini iddia ediyor. Bu sayede, bu sistem, bisikletten tekerlekli sandalyeye, motosikletten SUV'a kadar farklı mobilite çözümlerinde kullanılabilir. Bu sistem, tekerleği olan her araca daha fazla güç ve konfor sağlayabilir.

• Hyundai ve Kia'nın geliştirdiği Uni Wheel tahrik sistemi nedir?

Hyundai ve Kia'nın geliştirdiği Uni Wheel tahrik sistemi, elektrikli araçlarda kullanılan tahrik sistemlerini tekerlek göbeğine taşıyarak hem kabin içi alanı hem de performansı artıracak bir sistemdir.

Uni Wheel tahrik sistemi nasıl çalışır?

Uni Wheel tahrik sistemi, tekerlek göbeğine yerleştirilen küçük motorlar ve dişlilerden oluşur. Bu sistem, tahrik milleri ve akslara gerek kalmadan gücü tekerleklere iletiyor. Bu sistem, her tekerleğin kendi motoruna sahip olduğu için tork vektörlendirme sistemi sağlar. Ayrıca, tekerlek göbeğine yerleştirilen bu sistem, çok eksenli süspansiyon sistemi sağlar.