Bist 100
9.312,12 0%
DOLAR
31,01 0,3%
EURO
33,59 0,38%
ALTIN
2.018,39 0,32%

Her gün yorgun ve bitkin hissediyorsanız gerçek nedeni bu olabilir!

Sürekli yorgun hissediyorsanız bunun nedeni bu sebepler olabilir... İşte detaylar....

Yayın Tarihi: 16.12.2023 11:21
Güncelleme Tarihi: 16.12.2023 11:21

Her gün yorgun ve bitkin hissediyorsanız gerçek nedeni bu olabilir!

YATAKTAN YORGUN KALKIYORSANIZ SEBEBİ BU OLABİLİR!

Yataktan yorgun kalmayı hemen hemen herkes yaşamıştır. Yorgunluk genellikle halsizlik, bitkinlik, enerji düşüklüğü olarak belirtilse de genellikle insanlarda görülen en büyük rahatsızlıklardan biridir. Uzun süre bu hisse sahip olmak ise kişileri hem psikolojik hem de fiziksel olarak hayatın akışını bozar ve yaşam standartlarının düşmesine neden olabilir.

yorgun

 Genellikle günlük sorumlulukları yerine getiremeyecek olma durumu enerji düşüklüğü stres ve sosyalleşememe sizi engeller. Tüm bunların yanı sıra kronikleşen yorgunluk başka hastalıklarında habercisi olabilir. Sürekli olarak yorgun hissetmenin altında yatan örneğin uyku problemi, yetersiz beslenme, hormon dengesindeki bozukluklar, zihinsel-mental sorunlar, kontrolsüz ilaç kullanımı, fazla kafein kullanımı ya da düşük oksijen seviyesi gibi etmenler yer alıyor olabilir. Illions Üniversite Hastanesi’nde “kronik yorgunluk” üzerine uzmanlar tarafından yapılan bir araştırmada uzun süre yorgunluk çekenlerin baş ağrısı, baş dönmesi, yerleşik kas ağrıları, beyin sisi gibi belirtilere de sahipse bunun altında yatan başka sorunlar olabilir. Uzmanlar bu gibi durumlarda hemen bir uzman hekim ile görüşülmesini öneriyor.

YORGUNLUĞU ÜZERİNDEN BİR TÜRLÜ ATAMAMAK

Kişilerin yorgunluğunun sebebi ne olursa olsun eğer geçmeyen bir yorgunluk var ise bu kişilerin zihinsel sağlığını olumsuz etkiliyor. Sürekli yorgun hissetmek, aynı zaman da depresyon belirtisi olarak da görülüyor. Bu durumdan kurtulmak için ise harekete geçmek gerekiyor. Sorunun çözümüne odaklanmalı ve yorgunluğun altında yatan sebeplere odaklanılmalıdır.

Dr. Rajkumar Dasgupta, uyku kalitesi için uyku saatinin önemine de değiniyor. Bu şu anlama geliyor. Kaliteli uykunun belli saatlerde olduğu. Yetişkin bireyler az 7 saat uyku uyumalıdır. Eğr bunun altında ya da üzerinde uyunursa tabiî ki uyku kalitesi de azalıyor. Çünkü insanların mekanik bünyesi buna uygundur. yor ve yetişkin bir insanın günde en az 7 saat uyuması gerektiğini söylüyor. Özellikle teknolojik aletlerin kullanımının artmasıyla birlikte, telefon veya televizyon ekranına bakarak uyuyakalmak vücudun direncini düşüren ve kişileri hasta eden bir yöntem. Uykuya geçmeden önce sizi uykudan alıkoyacak aktiviteleri sonlandırmak uyku kalitesi bakımından daha iyi olabilir. Düzenli egzersiz yapanların yorgunluğu daha az hissettiği ve bitkin hissetme duygusunu yendiği yapılan bir başka araştırmanın sonucudur. Ayrıca depresyon tasını olan hastalarda yapılan bir araştırmada bu kişilerde en büyük belirtinin yorgunluk şikayeti olduğudur. Bu açıdan bakıldığında depresyon da kişilerin yorgunluk sendromu yaşamasına neden olabilmektedir. Böyle bir rahatsızlığınızın olup olmadığını da uzman bir hekime danışarak öğrenebilirsiniz. Anemi hastalığı da fiziksel olarak kişilerin yorgun hissetmesindeki en büyük etkendir. Oksijen seviyesindeki dengesizliklerde kişilerin daha yorgun ve halsiz hissetmesine neden olabilir. Kan değerlerinizi bir sağlık kuruluşunda ölçtürerek anemi probleminin olup olmadığına bakabilirsiniz. Tüm bunların dışında eğer yoğun stres altında bir yaşama sahipseniz, geceleri uykularınızı kaçıracak problemlerle savaşıyorsanız bu da halsizlik mutsuzluk ve yorgunluk yaratabiliyor.