DOLAR
42,69 0%
EURO
50,15 -0,06%
ALTIN
5.930,52 -0,56%
BITCOIN
3.809.691,36 -0,64%

Gıda İşletmelerinde Karekod Uygulaması Zorunlu Hale Geliyor

Yarın itibarıyla gıda satış ve tüketim yerlerinde karekod uygulaması zorunlu olacak. Tüketiciler denetim geçmişine ulaşabilecek.

Yayın Tarihi: 27.07.2025 11:00
Güncelleme Tarihi: 27.07.2025 11:00

Gıda İşletmelerinde Karekod Uygulaması Zorunlu Hale Geliyor

Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından başlatılan karekod uygulaması, yarından itibaren gıda satış ve toplu tüketim yerlerinde zorunlu hale gelecek. Uygulama, tüketicilere gıda işletmelerinin denetim geçmişini görme imkanı sunuyor.

Tarım Bakanlığı'nın geçen yıl devreye aldığı bu sistem, market, kasap, manav gibi gıda satış yerleri ile restoran, kafe ve yemekhane gibi toplu tüketim alanlarında geçerli olacak. Tüketiciler, gıda satış ve tüketim yerlerinde bulacakları karekodları mobil cihazlarına indirdikleri Tarım Cebimde uygulaması aracılığıyla tarayabilecek. Böylece, işletmenin kayıt/onay numarası, unvanı, adresi ve son denetim tarihi gibi bilgilere ulaşabilecekler.

Karekod uygulaması ile tüketicilerin güvenilir gıdaya erişimi artırılacak, menfaatlerin korunması sağlanacak ve Bakanlık tarafından yapılan resmi kontrollerin görünürlüğü artırılacak.

Bakanlığa bağlı Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü Bitkisel Gıdalar Çalışma Grubu Sorumlusu Çiğdem Kurtar, işletmelerin karekodlarını ücretsiz oluşturabileceğini belirtti. İşletmeciler, guvenilirgida.tarimorman.gov.tr adresinden vergi ve T.C. kimlik numaraları ile Bakanlıktan aldıkları işletme kayıt numarasını kullanarak karekod oluşturabilecek.

Kurtar, oluşturulan görselin tüketicilerin görebileceği bir yere asılmasının yeterli olacağını vurguladı. Tüketiciler, karekod üzerinden herhangi bir uyumsuzluk tespit ederlerse Alo 174 Gıda Hattı'na bildirimde bulunabilecek.

Uygulamaya geçmeyen işletmelere ise para cezası verileceği ifade edildi. Kurtar, gıda kontrollerinde yüksek teknoloji kullanarak düzenli analizler yapıldığını belirtti ve tüketicilerin Bakanlık ile iletişimde kalmasını önerdi: 'En iyi denetçi tüketicinin kendisidir. Güvenilir gıda algısı, memnuniyeti artırır.'

Yazar
EDİTÖR

Aksiyon Haber Ajansı